۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۵۸۵۲۴
آیت‌الله حسینی بوشهری:

حمایت مردمی پشتوانه تیم مذاکره کننده ایران بود/ دولت و مجلس برای کاهش فشار گرانی به مردم تدبیر کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تاکید بر این که حمایت مردمی در 22 بهمن پشتوانه محکم تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات آلماتی بود سیاست های نظام اسلامی در راستای استفاده از انرژی هسته ای را اصولی خواند و تاکید کرد: ما معتقدیم انبارهای سلاح‌های هسته‌ای باید از میان برود.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(ع) برگزار شد، با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: یکی از اصول اخلاقی اهل‌بیت(ع) رسیدگی به نیازمندان است، علاقه و محبت به خلق مردم از ویژگی‌های برجسته اهل‌بیت(ع) است.
وی با اشاره به این‌که برای اهل‌بیت(ع) بسیار مهم است که مردم چگونه زندگی می‌کنند، افزود: آیات قرآن و روایات نورانی اهل‌بیت(ع) درباره این موضوع سفارش‌های بسیاری می‌کند.
مردم به یاری مستمندان بشتابند
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر در جایی مردمی گرفتار شوند نیاز به بسیج عمومی در احسان و خودگذشتگی است، اگر مشکل گرانی در جامعه‌ای به وجود می‌آید باید عدالت حکم‌فرما شود اما مستمندان و بی‌پناهان نمی‌توانند منتظر باشند تا مسؤولان به آن رسیدگی کنند.
وی ادامه داد: در این گونه موارد نیازمند حضور همگانی مردم است تا جامعه حفظ بماند، اهمیت احسان و نیکوکاری به قدری است که خداوند در برخی آیات خود را همراه نیکوکاران معرفی می‌کند: «إن الله مع الذین اتقوا والذین هم محسنون».
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که اهل‌بیت(ع) مشوق کسانی هستند که به دیگران کمک می‌کنند، گفت: اکنون در آستانه سال نو به سر می‌بریم، این گونه نباشد که خود لباس نو بپوشیم و دیگران محتاج نان شب خود باشند.
وی ابراز داشت: برخی از این مستمندان به قدر عفیف و محجوب هستند که از این نیاز خود دم برنمی‌آورند، در برخی از روایات کمک و احسان به برادر دینی از یک هفته طواف کعبه بالاتر دانسته شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه در خطبه دوم بیان داشت: مردم به احسان و نیکوکاری معروف هستند، مردم دست نیازمندان را بگیرند و همان گونه که در کنار سفره شب عید تلاش می‌کنند تا فضایی مناسب شأن خود فراهم آورند به مستمندان نیز بپردازند.
نقش راهپیمایی 22 بهمن در مذاکرات هسته‌ای
وی با اشاره به روز 15 اسفند، روز درختکاری ادامه داد:‌ خوشبختانه درختکاری سنت شده است، درخت و گیاه برای تنفس انسان است، اما عده‌ای درختان را شبانه قطع می‌کنند و باغات را از میان می‌برند، این موضوع مطابق با اسلام نیست.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه1+5 خاطرنشان کرد: مذاکرات انجام شده ناظر به پیشنهاد جمهوری اسلامی در دور قبلی مذاکرات بود، راهپیمایی 22 بهمن توانسته است مسؤولان جمهوری اسلامی را با پشتوانه سنگین‌تری وارد مذاکرات کند.
وی گفت: تنها آقای جلیلی نیست که در قزاقستان مذاکره می‌کند، بلکه حضور میلیونی مردم در خیابان‌های کشور پشتوانه آقای جلیلی است و در مذاکره حضور دارد.
امام جمعه قم ابراز کرد: تمام خبرگزاری‌ها دنیا مخابره کردند که پیشنهادات این مرحله گروه 1+5 به پیشنهادات ایران نزدیک شده است، معنای این پیروز شدن در مذاکرات و دست‌یابی به اهداف است، ما از حق خود کوتاه نخواهیم آمد، ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، رهبر انقلاب فرمود اگر ما می‌خواستیم سلاح هسته‌ای تولید کنیم، شما نمی‌توانستید جلوی ما را بگیرید.
وی گفت: ما به دنبال انرژی هسته‌ای و معتقد هستیم انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس نباید وجود داشته باشد، انبارهای سلاح‌های هسته‌ای باید از میان برود، دشمنان باید به صداقت نظام اسلامی ایمان بیاورند.
مجلس در تصویب بودجه قشرهای کم‌درآمد را در نظر بگیرد
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: آمریکا دست از شرارت و دخالت در کشور بردارد، با دشمنان همراه نشود، صداقت خود را نشان دهد، آن‌گاه ملت تصمیم خواهد گرفت که با آمریکا چگونه برخورد کند.
وی با اشاره به تقدیم بودجه 92 به مجلس افزود: اگر ما خطبای جمعه انعکاس‌دهنده مشکلات مردم نباشیم، کوتاهی کرده‌ایم، مجلس در نظر داشته باشد که توجه ویژه‌ای در تصویب بودجه به مستمندان و محرومان داشته باشد تا آنان زیر چرخ‌های گرانی له نشود.
مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه توصیه‌های خود به مجلس خاطرنشان کرد: اشتغال از بحث‌های جدی آنان باشد، قدرت خرید مردم را در نظر بگیرید و روی ارزش پولی ملی توجه ویژه داشته باشند و موضوع اقتصاد مقاومتی را مد نظر داشته باشند.
وی گفت: نظارت بر بنگاه‌های اقتصادی باید صورت گیرد، کسبه و بازاریان باید انصاف را رعایت کنند، این روزها می‌گذرد و شما در معرض آزمایش هستید، دشمن ملت ایران را تهدید و تحریم کرده و ما باید محبت و عاطفه نشان دهیم.
آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: اقدامی انجام ندهیم که آب به آسیاب دشمن بریزیم، خدا روزی‌رسان است، جنسی را به همان قیمتی که انسان خریده است با همان قیمت با سود مناسب بفروشد، نباید پیش‌بینی قیمت چندماه آینده را امروز انجام داد، این امر مناسب با سیره اهل‌بیت(ع) نیست.
دولت بازار را کنترل کند
وی اظهار داشت: دولت باید مراقبت کند تا بازار ما افسارگسیخته نباشد، البته بازاریان نیز خود متدین هستند و این امر به ویژه در شهر قم جلوه می‌کند.
امام جمعه قم با اشاره به همزمان شدن عید نوروز و ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی کاری کنند که ایام فاطمیه تحت الشعاع عید نوروز قرار نگیرد، از هم اکنون که فرصت است تدبیری برای این کار بیندیشند.
وی ابراز داشت: در تلویزیون از فرهنگ فاطمی تبلیغ شود، این هنر رسانه ملی است که هم نوروز نوروز باشد و هم حرمت ایام فاطمیه حفظ شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جایزه دادن به یک فیم ضد ایرانی به نام آرگو، افزود: غرب ادعای عدم دخالت سیاست در هنر را دارد، اما به دلیل ضد ایرانی بودن آن فیلم جایزه اسکار را به آن می‌دهند، رهبری فرمود اینان دروغ می‌گویند و سیاست دوگانه دارند و به دنبال منافع خود هستند.
وی گفت: این مردم صبر می‌کند، اما دشمنان توجه داشته باشند که صبر ملت‌ ما و ملت‌های اسلامی حدی دارد و مراقب حرکات توفنده مردم باشند./914/پ201/ج
ارسال نظرات