۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۵۸۹۸۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

ترویج معارف الهی تنها راه مقابله با خرافه‌گرایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین بر ضرورت ترویج صحیح معارف اهل بیت(ع) از سوی مبلغان دینی و مداحان در میان نسل جوان تأکید کرد و گفت: ترویج معارف الهی تنها راه مقابله با رواج خرافه گرایی در جامعه است
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در نخستین گردهمایی و کارگاه آموزشی، توجیهی مداحان فرهنگی و دانش آموز استان، شناخت و معرفت را مهم ترین و اساسی‌ترین موضوع در مسائل فرهنگی دانست و گفت: اگر شناخت یک پدیده و یا یک موضوع را در دستور کار و سرلوحه کار خویش قرار دهیم آنگاه نوع نگاه و قضاوت ما متفاوت می‌شود چراکه در قرآن کریم آیات و روایات زیادی است که ما را به تدبر دعوت می‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که تفکر و تعقل باید توأم با معرفت باشد، ادامه داد: لازم است در مباحث دینی و فرهنگی با تدبر بیشتر و از زوایای مختلف به موضوع نگاه کنیم.

 

حجت الاسلام نعمت‌الهی عنوان کرد: مسأله معرفت و شناخت آن گونه مهم است که حتی در دنیای غرب مورد توجه قرار گرفته و رشته‌ای دانشگاهی بدین منظور اختصاص یافته است و در متون دینی نیز نسبت به معرفت و شناخت تکیه و تأکید زیادی شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، دست یابی به معرفت عمیق نسبت به ساحت ائمه اطهار(ع) را ویژگی یک مداح خوب دانست و خاطرنشان کرد: نگاه معرفتی موجب نزدیکی به ائمه اطهار(ع) می شود و لازمه آن دقیق اندیشیدن و فکر کردن است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است و باید در اشعار و نوحه‌های خود رضایت خداوند و اهل ‌بیت(ع) را نیز ملاک عمل قرار دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: مداحان اهل‌بیت باید در اشعار خود از سبک‌های بی‌محتوا پرهیز کرده و سبک نوحه‌های خود را به سمت سبک‌های دینی، مذهبی و ارزشی سوق دهند.

 

وی با تأکید براین که همه تلاش مداحان باید در جهت افزایش معرفت دینی مردم خلاصه شود، بیان داشت: وظیفه مداحان شناساندن اهل‌بیت(ع) به مردم است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که مداحان نقش هدایت معنوی مردم را به عهده دارند، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خداوند و عنایات اهل بیت(ع) و همچنین همت و تلاش بیش از پیش آسیب را از بدنه و پیکره مداحی به حداقل برسانیم.

 

وی هنر مداحی را بسیار ارزشمند و پسندیده دانست و با تأکید بر حمایت از این هنرمندان دین‌مدار اظهار داشت: مداحانی که عمرشان را در نشر محبت اهل بیت(ع) می‌گذرانند باید در همه حال مورد حمایت قرار بگیرند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین به تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن ارزش های دینی با ترویج بدعت و خرافه در برنامه های دینی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: مداحات باید هوشیار و آگاه باشند تا خدای ناکرده در مسیر اهداف دشمنان اسلام و انقلاب حرکت نکنند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی بر ضرورت مطالعه دقیق و عمیق از سوی مداحان و مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: مبلغان و مداحان به عنوان دو قشر بسیار تأثیرگذار جامعه دینی باید با افزایش دانسته های علمی خود با شناخت از توطئه دشمنان مانع از تحقق آن شوند.

 

وی همچنین نسل جوان را تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) دانست و با بیان این که رسالت مداحان و مبلغان دینی به عنوان مروجان معارف دینی در جامعه در نشان دادن مسیر صحیح به نسل جوان سنگین تر از دیگران است، تصریح کرد: مبلغان و مداحان باید با تبیین و ارائه صحیح مبانی ناب اسلامی الگویی صحیح را بهره گیری جوانان به آنها معرفی کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات