۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۵۹۱۰۹
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی:

بیش از 1200 اثر به جشنواره بچه های مسجد ارسال شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری بچه های مسجد همزمان با سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور در روز 17 اسفند در مشهد خبرداد و گفت: در این همایش از 15 نفر از برگزیدگان این جشنواره در رشته های مختلف فرهنگی و هنری نیز تقدیر می شود.
محمد حسين عبداللهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد٬ محمد حسین عبداللهی٬ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزارشد٬ از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری بچه های مسجد در 17 اسفند در مجتمع شهید بهشتی مشهد خبرداد و گفت: موضوعات این جشنواره در قالب پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت(ع)، جامعه مهدوی، ولایت، انقلاب اسلامی و دهه فجر٬ ترویج معارف اسلامی، نماز جماعت، عفاف و حجاب، کانون ها، جامعه، ایثار و شهادت است.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 250 اثر به دبیرخانه  این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد در بخش تولیدات رسانه٬ وبلاگ٬ فیلم کوتاه٬ کلیپ و نشریه 140 اثر، در بخش مسابقات فرهنگی٬ هنری ٬تهیه ویژه نامه و بروشور٬ مسابقات قرآنی٬ ایستگاه های فرهنگی٬ محافل قرآنی٬ تولیدات فرهنگی٬ مقاله٬ پژوهش و کتاب 60 اثر٬ در بخش تولیدات هنری٬ خطاطی٬ نقاشی٬ شعر٬ داستان٬ دلنوشته و خاطره گویی 300 اثر و در بخش ویژه برنامه های و فعالیت های شاخص فرهنگی 700 برنامه ارسال شده است.

 وی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی مدیران و ائمه جماعات کانون های مساجد به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور در روز 17 اسفند با حضور 700 نفر خبرداد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ادامه از تقدیر 190 نفر از ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد دراین همایش یک روزه خبرداد و گفت: در همین برنامه در راستای برگزاری آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری" بچه های مسجد" نیز از 15 نفر از برگزیدگان در رشته های مختلف تقدیر می شود.

 

 وی درادامه درپاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر نقش کانون های مساجد در راستای نامگذاری امسال به نام " سال تولید ملی٬ حمایت از سرمایه ایرانی" نیز گفت: در راستای حمایت از کار و توجه به موضوع اشتغال زایی و حمایت از فعالیت های تولیدی کانون های مساجد با حمایت وزارت ارشاد 262 نفر از مدیران و کتابداران کانون های مساجد از محل سهمیه صندوق حمایت ازهنرمندان٬ نویسندگان و مطبوعات بیمه شدند.

وی افزود: در همین راستا با توجه به تولید نرم افزارهای قرآنی از سوی کانون های مساجد٬ توزیع این نرم افزارها در سطح استان نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی است که درسال جاری از سوی دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی صورت گرفته است.

 عبداللهی در ادامه با بیان این که بر اساس برنامه پنجم توسعه 25 درصد از مساجد استان باید دارای کانون های مساجد باشند٬ گفت: با توجه به وجود 5 هزار و 500 مسجد دراستان باید تعداد کانون های مساجد به یک هزار و 500 باب افزایش یاید که تا پایان سال جاری این هدف محقق می شود. /934/پ203/ب

 

عبداللهی درباره اعتبارات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد  اظهار داشت: اعتبارات به سه نحوه به کانون‌های فرهنگی و هنری اختصاص می‌یابد، نخست در ابتدای تاسیس کانون، اقلام و لوازم اداری و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت اهدا می‌شود، در مرحله دوم سرانه کانون است، که در سال 91، پانصد هزار تومان بوده است که مقرر شده در سال 92 این میزان افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظرات