۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۱۲۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

مساجد رکن مهم جامعه اسلامی برای شبهه زدایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران به جایگاه عقیدتی، فکری و معنوی مساجد در اسلام اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش شبهات دینی در جامعه مسجد یکی از ارکان مهم جامعه اسلامی برای شبهه زدایی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جمع اعضای هیأت امناء مساجد مرکز استان با اشاره به جایگاه رفیع مساجد در تاریخ اسلام گفت: مسجد مهم ترین پایگاه در کسب معنویت و مقابله با انحراف ها است.

 

وی به جایگاه عقیدتی، فکری و معنوی مساجد در اسلام اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش شبهات دینی در جامعه مسجد یکی از ارکان مهم جامعه برای شبهه زدایی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دشمنان در تلاش هستند با ترویج عرفان های کاذب و نوظهور هویت دینی نسل جوان را از آنها بگیرند، ادامه داد: آنها می خواهند جوانان ما با اسلام و اندیشه های دینی بیگانه شوند.

 

حجت الاسلام علیزاده مساجد را پایگاه مناسبی برای ترویج و تبیین عرفان اصلی اسلامی برای نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: ارزش های ناب دینی باید به شیوه صحیح و کارآمد از سوی مبلغان دینی با بهره گیری از فضای معنوی مساجد به نسل جوان بیان شود.

 

وی با بیان این که نقش مؤثر مسجد در مقابله با کفر و نفاق بر هیچ کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل از مساجد جوشیده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نهضت عظیم اسلامی که به رهبری امام راحل آغاز شد و با همراهی ملت ایران همراه بود در طول حیات خویش نیرو و توان خود را از مساجد یافته و همه نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را که کمر همت به نابودی اسلام ناب بسته‌اند، خنثی کرده است.

 

حجت الاسلام علیزاده از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح و جسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره‌گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مسجد از ابتدای تأسیس تاکنون یک نهاد فرهنگی به شمار می آید، گفت: این پایگاه معنوی نقش مهمی در ایجاد انسجام و ارتباط بین مردم بر عهده داشته و می تواند قلوب مؤمنان را به هم نزدیک تر و مستحکم تر کند.

 

حجت الاسلام علیزاده ایجاد یک فضایی همانند مسجد برای حضور هرچه بیشتر نسل جوان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید زمینه ای را فراهم کرد تا نوجوانان و جوانان ما حضوری حداکثری در مساجد داشته باشند که این مسأله خود زمینه ساز تقویت روح معنویت و تقوا در آنها خواهد شد.

 

وی با اشاره به ارکان سه گانه امام جماعت، هیأت امنا و مردم در مسجد اظهار داشت: این ارکان سه گانه باید با وحدت و همدلی زمینه حضور هر چه بیشتر مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را در مراسم عبادی و اجرای برنامه‌های فرهنگی فراهم کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که روحانی امام جماعت مسجد در هدف‌گذاری برنامه‌های دینی و فرهنگی مساجد نقش مؤثر وبسیار مهمی برعهده دارد، افزود: برنامه‌هایی که در سطح مساجد برگزار می شود باید با محوریت روحانی امام جماعت باشد.

 

وی حضور یک روحانی در سطح مساجد را ضروری دانست و با بیان این که استقامت هر مسجدی بر عهده امام جماعت است، ادامه داد: امام جماعت هر مسجدی باید وظیفه خود را به روشنی بشناسد و در همان جهت گام بردارد./950/پ202/ب

ارسال نظرات