۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۵۹۱۲۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نقش مسجد در ارائه اسلوب تربیت اسلامی مهم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران امروز به مناسبت سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور پیامی صادر کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز به مناسبت 18 اسفند، سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است، مساجد محور اساسی و مهم وحدت و همدلی همه اقشار جامعه است با فعال شدن این خانه های نور و احیای جایگاه و عملکرد اصلی آنها بی‌گمان تأثیری شگرف و عظیم در لایه لایه‌های یک جامعه خواهد داشت.

 

هجدهم اسفند سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، یادآور آغاز جنبش عظیم فرهنگی در احیای جایگاه مساجد و رونق بخشی به این پایگاه های اثر گذار دینی، فرهنگی و اجتماعی است.

 

این پیام می افزاید، آغاز به کار و بسط و گسترش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 71 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موجب دمیدن روح شور و نشاط در خانه های امن الهی شد و اکنون پس از 20 سال در سایه تلاشگران عرصه دین و دیانت این نهال نورس به درختی تنومند مبدل شده است.

 

کانون های مساجد با تحقق شعار مسجد محوری، فراهم ساختن زمینه تربیت نخبگان قرآنی، فرهنگی، علمی و هنری و ارتقای بصیرت عمومی، دینی و سیاسی در جامعه، نقش به سزایی در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان داشته و به عنوان مرکزی جامع بصیرت افزایی ضمن جذب، حمایت، هدایت و ارشاد جوانان مؤمن و انقلابی به ایفای نقش ارزنده خود در مدیرت فرهنگی کشور می پردازند.

 

در ادامه این پیام آمده است، نقش مساجد در ترویج ارزش های اسلامی، قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع) و همچنین ارائه اسلوبی متقن در تربیت اسلامی، نقشی ظریف، حساس و اساسی است که در قاموس آموزه های مکتب مترقی اسلام، برای این مراکز مهم اسلامی تبیین شده است.

 

اینجانب با گرامی داشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند مدیران مسئول، ائمه محترم جماعات، هیئت امنای مساجد، رابطان فرهنگی، کتابداران و خادمان، موفقیت همگان را در راستای آرمان های بلند حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) در ظل توجهات حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم./950/د102/س

ارسال نظرات