۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۵۹۳۹۸
امروز؛

همایش ملی پیام آور رحمت در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی « پیام آور رحمت» صبح امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
حجت الاسلام اخلاقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در مشهد٬ حجت الاسلام حسن اخلاقی٬ معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیة مشهد در همایش ملی «پیام آور رحمت» به تشریح ضرورت و اهداف برگزاری این همایش پرداخت و گفت: توهین به مقدسات و اولیا و بزرگان دین خصوصا نبی مکرم اسلام(ص)٬ منحصر به سال های اخیر نبوده و از همان زمان بعثت ایشان٬ دشمنی ها آغاز شده است. اما در چند سال گذشته بیشتر به سمت ابتذال رفته تا جایی که در فیلم موهن٬ مشکلات اخلاقی را که خود غرب با آن دست و پنجه نرم می کند٬ به پیامبر مکرم اسلام(ص) نسبت داده اند.

 

وی اظهار داشت: همایش ملی «پیام آور رحمت» به منظور مقابله علمی با این تحرکات دشمن نسبت به شخصیت پیامبر اسلام(ص) برنامه ریزی و انجام شد چرا که با وجود خروش ملت ها و توده مردم در مقابل این هتاکی ها٬ مراکز علمی و نهادهای دینی آن‎گونه که باید در این زمینه برخورد جدی نداشته اند.

 

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که دفاع از پیامبر اسلام(ص) مکتب و مذهب خاصی نمی شناسد٬ افزود: امید است آثار ارائه شده به دبیرخانه همایش بتواند مانیفست حرکت بیداری اسلامی و برنامه مدونی از زندگی نبی مکرم اسلام(ص) باشد.

 

دبیر همایش ملی «پیام آور رحمت» اضافه کرد: با اشاره به محدودیت زمانی برای ارائه آثار٬ بیش از 90 اثر از هشت کشور آذربایجان٬ پاکستان٬ ایران٬افغانستان٬ عراق٬ نیجریه٬ سوریه و تاجیکستان به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این میان٬ هشت اثر برگزیده شدند.

 

 بر اساس این گزارش٬ در این همایش مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی٬ رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی و جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه ایران و افغانستان و معلمان وزارت معارف این کشور حضور داشتند.

 

حجج اسلام٬ سیدعلی حسینی با مقاله «الگوهای اقتصادی حکومت نبوی»٬ هاشم علیزاده اصل با مقاله  «جایگاه عدالت سیاسی در حکومت نبوی»٬ سیدمحمدتقی حسینی آقایی با مقاله «سبک شناسی تبلیغ پیامبر»٬ حسین صالحی مالستانی با مقاله پیامبر اکرم و حکومت رحمت از منظر امام خمینی»٬ محمد شیبانی با مقاله «مدارا با موافق و مبارزه با مخالف در سیره نبوی»٬ آقای محمد فیاض با مقاله «جلوه های عقلانیت در زندگی پیامبر»٬ خانم ها زهرا نبوی با مقاله «مبانی اقتصادی حکومت نبوی» و کلثوم حسینی با مقاله «پیامبر و رأفت به زنان»٬ به ترتیب مقام های اول تا هشتم این همایش را کسب کردند که با اهدای تندیس٬ لوح تقدر و جوایز نقدی از آنان تقدیر شد.

 

همچنین با توجه به حضور گروهی از معلمان افغانی در این فراخوان که از سوی وزارت معارف این کشور در ایران در حال آموزش هستند٬ سه گروه به نمایندگی آقایان سیداحمد هاشمی٬ حیات الله مطهری و خلیل الله صادق یار به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر شدند.

 

شرکت کننده ویژه فراخوان مقاله این همایش نیز٬ محمدعلی کاردان از کارمندان شهرداری مشهد بود که به دلیل واقع شدن جامعة المصطفی در منطقه محل کارش در این فراخوان شرکت کرده است.

 

گفتنی است، فراخوان مقاله همایش ملی در مهرماه امسال با محوریت عقلانیت و رافت در سیره نبوی اعلام شد./930/پ202/ب

ارسال نظرات