۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۵۹۵۶۲
امام جمعه شهرری:

نقش اصلی در کشتار شیعیان پاکستان را آمریکا با پول عربستان دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری اختلاف افکنی بین شیعه و سنی را هدف دشمن از کشتار شیعیان دانست و گفت: عاملی که سبب می‌شود شیعه دست به چنین اقداماتی نزند و مقابله به مثل نکند، نظام جمهوری اسلامی ایران است زیرا این نظام اهداف بلندی در راستای وحدت بین شیعه و سنی دارد و مقابله به مثل دقیقا آب به آسیاب دشمن ریختن است.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری ظهر امروز جمعه هجدهم اسفندماه در مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ری ابراز داشت: هر انسانی با پرونده‌ای که به گردنش آویزان است به صحرای محشر وارد می‌شود و تمام مجموعه اعمال و حرکاتی که انجام داده مکتوب و موجود است.

وی با اشاره به بیانات راه‌گشای مقام معظم رهبری در پایان اجلاس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر بخواهیم روح بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بیان کنیم باید بگوییم که ایشان بر زنده نگه‌داشتن روح امید و عشق به آینده در دل مردم تأکید کردند که سیره امام خمینی(ره) هم این‌گونه بود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی به مناسبت بیست و دوم اسفندماه، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره) عنوان داشت: بنیاد شهید یکی از قدیمی‌ترین بنیادهایی است که تأسیس شد و امام خمینی(ره) فرمودند بنیاد شهید افضل بنیادها است زیرا شهید افضل مردم است.

امام جمعه شهرری خطاب به خانواده شهدا بیان داشت: شما بالاترین سرمایه‌گذاری را برای این انقلاب و نظام انجام دادید به‌طوری‌که برخی از خانواده‌ها چهار یا پنج شهید تقدیم کرده‌اند؛ آن چیزی که از شما توقع می‌رود و بحمدلله بیشتر خانواده‌های شهدا به آن توجه دارند این است که فرزندان شما به‌خاطر ارزش‌ها شهید شدند و شما باید نسبت به اجرای آرمان‌های شهدا در جامعه حساسیت بیشتری داشته باشید.

وی در ادامه این مطلب با بیان این‌که شهدا به‌خاطر دفاع از دین رفتند و ولایت‌مداری آنها را راهی جبهه کرد تصریح کرد: خانواده‌های شهدا باید در ولایت‌مداری و دفاع از ولایت پیشگام و پیشقدم باشند و اگر برخی از خانواده‌های شهدا به این مسائل توجه ندارند بدانند که شهدای آنها ناظر بر اعمال آنها هستند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی خطاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری فرمودند ما تا ابد مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم تأکید کرد: باید با کرامت فوق‌العاده با خانواده‌های شهدا برخورد کنیم و هرچه به خانواده‌های شهدا خدمت کنیم زیاد نیست.

امام جمعه شهرری با بیان این‌که مراجع تقلید در پی کشتار شیعیان پاکستان و همدردی با مردم مظلوم این کشور روز شنبه را در حوزه‌های علمیه تعطیل اعلام کردند عنوان داشت: مطمئنا نقش اصلی و اول در این کشتار را آمریکا با پول عربستان دارد و هدف آنها اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است زیرا احساس می‌کنند در این‌صورت به منافع خود می‌رسند.

وی تأکید کرد: عاملی که سبب می‌شود شیعه دست به چنین اقداماتی نزند و مقابله به مثل نکند، نظام جمهوری اسلامی ایران است زیرا این نظام اهداف بلندی در راستای وحدت بین شیعه و سنی دارد و مقابله به مثل دقیقا آب به آسیاب دشمن ریختن است./956/پ202/ص

                                         

ارسال نظرات