۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۵۹۶۵۵
مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری:

پیام غلو آمیز احمدی‌نژاد در شأن نظام اسلامی نبود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری با انتقاد از پیام غلو آمیز رییس جمهور برای درگذشت هوگو چاوز گفت: رییس جمهور باید مراقب گفتار و رفتار خود باشد، نباید با برخی کارهای نسنجیده جمهوری اسلامی را زیر سؤال برد.
مسؤول حوزه علميه سعادتيه ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری، امروز در تجمع بزرگ طلاب و روحانیان حوزه علمیه ساری که در حوزه علمیه سعادتیه مرکز استان برگزار شد با اشاره به آیات و روایات الهی در خصوص مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم، گفت:  خداوند در قرآن فرموده است بشارت بده به استقامت کنندگان، آنها که هنگامی که مصیبتی به آنها برسد می گویند ما از آن خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم، اینها همانهایی هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حال آنها شده و آنها هدایت یافتگان هستند.

 

وی با محکوم کردن جنایت های دشمنان اسلام در پاکستان گفت: این حرکت ها تازگی ندارد و در عراق هم روز شاهد این چنین جنایت های آشکار هستیم.

 

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری با بیان این که دشمنان از اتحاد و وحدت امت اسلامی هراسان هستند، افزود: همه تلاش مستبکران عالم تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی با اشاره به این که امروز اسلام ناب و حقیقی هر روز در سراسر جهان در حال گسترش است، افزود: دشمنان اسلام و ابرقدرت های جنایت کار به سرکردگی آمریکا دام های تفرقه افکنانه را میان امت اسلامی گسترده و با هزاران حیله و نیرنگ به دنبال گسترش تفرقه میان امت اسلامی هستند.

 

وی با بیان این که هر روز شاهد توطئه ای جدید علیه مسلمانان هستیم، ادامه داد: این بار دستان تفرقه افکن سلطه گران عالم مردم شیعه و مظلوم پاکستان را نشانه گرفته و حاصل آن نیز کشتار بی رحمانه در این کشور بوده که دل هر انسان آزاده ای را به درد آورده است.

 

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری با بیان این که گروه های منافق وهابی هر روز با حمایت های مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایت های جدیدی را در کشورهای مسلمان مرتکب می شوند، تصریح کرد: متأسفانه سازمان های مدافع حقوق بشر نیز به یک تماشاچی این صحنه ها تبدیل شده اند و هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی با بیان این که وهابیت به خیال خام خود فکر می کند می تواند با این گونه اعمال ننگین ریشه شیعه را بخشکاند، ادامه داد: این فرقه های ضاله مورد حمایت نظام سلطه باید بدانند که اسلام ناب و حقیقی هر روز در جهان گسترش یافته و در حال جهانی شدن است.

 

وی ادامه داد: گروه های ضاله وهابی با حمایت مستقیم آمریکا با این حرکت ددمنشانه خود در پاکستان  بار دیگر نقاب از چهره کریح خود برداشته و بار این کار وحشیانه قلب امام زمان(عج) را به درد آورده اند.

 

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری با اشاره به این که بی تردید این حرکت غیر انسانی بوده و سران پاکستان باید خط خودشان را با آمریکا جدا کنند، گفت: آنها هرچند وقت به مساجد و نمازگزاران و اماکن مقدس حمله می کنند و با این حرکت وحشیانه مسلمانان و شیعیان را ترور و به شهادت می رسانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی ادامه داد: این گونه حرکات چیز کوچکی نیست که انسان بتواند به آسانی آن را کنار بگذارد و آمریکا و ایادی اشان در پی شکست های متعدد در کشورهای اسلامی و به ویژه به این دلیل که در مقابل دولت و ملت سوریه به زانو درآمدند، انتقامش را از مردم مظلوم پاکستان گرفتند تا توجه جامعه جهانی را به سمت دیگری هدایت کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که آمریکا و انگلیس تلاش می کنند تا وحدت میان مسلمانان را از بین ببرند، گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید نگران این مسأله هستند و خود را در غم این عزیزان شریک می دانند.

 

مسؤولان تنها باید گوش به فرمان رهبری نظام باشند

 

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری درادامه سخنان خود با بیان این که همه مسؤولان و کارگزاران نظام باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید باشند، خاطرنشان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه امور حجت است و همه مدیران جامعه اسلامی باید مطیع محض معظم باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی تبعیت از ولی فقیه را یک تکلیف شرعی دانست و تصریح کرد: در نظام دینی که ولی فقیه رکن اصلی نظام است همه باید گوش به فرمان ولی فقیه باشند.

 

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 34 سال اخیر با هدایت و رهنمودهای ولی فقیه به اوج اقتدار رسیده است، خاطرنشان کرد: همه پیشرفت ها و عزتی که امروز ملت ایران اسلامی در دنیا دارند به برکت ولی فقیه است که همه باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

 

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی هوشیار، بیدار و آگاه به همه امور هستند، ادامه داد: همه مسؤولان باید تلاش کنند تا دغدغه های رهبری در همه امور رفع شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی به سخنان مهم رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب همواره دغدغه معیشت و زندگی مردم را دارند و وظیفه مسؤولان است تا این دغدغه ها را رفع کنند.

 

وی با تأکید براین که مسؤولان نباید آب در آسیاب دشمن بریزند، گفت: همه باید رهنمودهای چند روز اخیر معظم له در جمع خبرگان رهبری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

 

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری، حفظ وحدت و همچنین معیشت مردم را موضوع مهم مورد توجه رهبرمعظم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تحقق این دو مسأله مهم وظیفه شرعی و قانونی مسؤولان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی همچنین به برخی اختلافات میان مسؤولان و سران قوا اشاره کرد و گفت: یک شنبه سیاه مجلس نیز هم دل رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و مردم را به درد آورد و مسؤولان باید تلاش کنند دیگر این گونه مسائل در کشور اسلامی اتفاق نیفتد.

 

در مسأله مذاکره با آمریکا تصمیم گیرنده رهبر معظم انقلاب است

 

وی دربخش دیگری از سخنان خود به طرح موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: در مسأله رابطه با آمریکا تنها وشخص ولی فقیه می تواند تصمیم گیری کند و هیچ کس حق ندارد خلاف نظر رهبری اظهار نظر کند.

 

پیام رییس جمهور برای درگذشت هوگو چاوز غلو آمیز بود

 

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام رییس جمهور در پی درگذشت هوگو چاوز گفت: این پیام غلو آمیز نیز موجب رنجش خاطر بسیاری از بزرگان حوزه و علما شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی با بیان این که رییس جمهور نباید در پیام تسلیت هوگو چاوز غلو می کرد، ادامه داد: آن کسی که موحد، مؤمن و پایبند به ارزش های انسانی و آسمانی است و راه انبیاء الهی را پیش گرفتند شهدای ما بودندکه هشت سال جنگ را پیش بردند و با خون پاک خود درخت این انقلاب را آبیاری کردند.

 

آیا علمای بزرگ ما به اندازه هوگو چاوز نزد دولت ارزش ندارند؟

 

وی ادامه داد: آنها مقابل مستکبران و صدامیان ایستادگی کردند، آنها عدالت و عشق و آزادی را برای ما به ارمغاون آوردند.

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری با بیان این که همین آقای هوگو چاوز وقتی صدام به درک واصل شد برای آن جنایت کار یک روز عزای عمومی اعلام کرد، ادامه داد: آیا بزرگان ما همچون آیت الله خوشوقت(ره) وآیت الله آقا مجتبی(ره) تهرانی و یا همین مسلمانان و شیعیان پاکستان به اندازه هوگو چاوز ارزش نداشتند که دولت یک روز را عزای عمومی اعلام کند.

 

وی با بیان این که رییس جمهور باید مراقب گفتار و رفتار خود باشد، ادامه داد: نباید با برخی کارهای نسنجیده جمهوری اسلامی را زیر سؤال برد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که این انقلاب عظیم و شکوهمند به آسانی به دست نیامده که بخواهیم آن را به راحتی از دست بدهیم، ابراز داشت: حضور بی نظیر ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال فراموش نشدنی است، آن حضور حماسی و باشکوه سیلی محکمی بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی بود.

 

وی با بیان این که ملت ایران ثابت کردند که مدافع حقیقی آرمان ها و ارزش های انقلاب، امام راحل و رهبری انقلاب هستند، تصریح کرد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی هیچ گاه از آرمان های انقلاب عقب نشینی نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی تأکید کرد: این ملت همیشه در صحنه، در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر بار دیگر وفاداری خود را به نظام و رهبری انقلاب به همه دنیا اعلام خواهند کرد.

 

گروه انحرافی فتنه جدید است

 

مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان نظام و انقلاب برای فتنه انگیزی در انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: فتنه 88 تمام شده، اما فتنه جدیدی را پیش رو داریم و آن هم گروه انحرافی که همگان باید مراقب افکار انحرافی این گروه باشند.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه گروه انحرافی در بدنه دولت رسوخ کرده است، ادامه داد: همگان باید مراقب گروه انحرافی باشند.

 

وی تأکید کرد: امروز همه ما در انتخاب رییس جمهور آینده به نظر جامعیتن توجه خواهیم کرد چون امام راحل و مقام معظم رهبری فرمودند جامعتین مورد تأیید هستند.

 

وی باید تأکید براین که همه تلاش امروز مسؤولان باید رفع دغدغه های معیشتی مردم باشد، گفت: مسؤولان استان نیز باید همه توان خود را در جهت رفع مشکل اشتغال و همچنین مباحث معیشتی به کار گیرند./950/پ202/س

ارسال نظرات