۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۶۰۳۴۱

سپر دفاع موشکی آمریکا

خبرگزاری رسا _ آمریکا اعلام کرد: برنامه سپر دفاع موشکی اش در در آلاسکا را تقویت کرده تا تهدید های روبه رشد کره شمالی را خنثی کند.
سپر دفاع موشکي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد: آمریکا آخرین بخش از برنامه سپر دفاع موشکی اش در اروپا را لغو و شبکه دفاع موشکی در آلاسکا را تقویت کرده تا تهدید های روبه رشد کره شمالی را خنثی کند.
چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا، در یک نشست خبری در همین خصوص و به بهانه آزمایش های اخیر موشکی کره شمالی اعلام کرد که کشورش 14 سامانه ضد موشکی در ایالت های غربی آمریکا مستقر خواهد کرد.
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: این تصمیم به عنوان بخشی از بازسازی کلی برنامه‌های دفاع موشکی این کشور به منظور متوقف کردن تهدیدهای قابل مشاهده کره شمالی، اتخاذ شده است.


در حالی که آمریکا با مشکلاتی مالی شدید و کاهش هزینه های عمومی، روبروست برای این طرح مبلغ هنگفتینزدیک به یک میلیارد دلار خرج کرده است.
استقرار سامانه ضد موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای غربی روسیه با واکنش تند دولت مردان این کشور روبرو شده است.
بی بی سی در ادامه گفت که روسیه هدف اصلی آمریکا از این اجرای این طرح را کاستن از قابلیت بازدارندگی موشکی و هسته ای کشورش خوانده است.
آمریکا در حالی یک میلیارد دلار از منابع مالی خود را با وجود مشکلات شدید اقتصادی و کمبود بودجه، برای توسعه توان موشکی هزینه می کند که به گفته کارشناسان نظامی، کره شمالی توان پرتاب موشک دوربرد برای هدف قراردادن خاک آمریکا را تا سال های آینده نخواهد داشت.


بی بی سی نیز در این خصوص گفت: کارشناسان نظامی معتقدند، سالها طول می کشد تا کره شمالی بتواند موشک های دوربرد هسته ای بسازد که به آمریکا برسد.
این شبکه سپس در دادمه گفت: این نوع خواص از سیستم دفاع موشکی در داخل آمریکا منتقدان خودش را دارد که می گویند، چندان سابقه خوبی نداشته و آزمایشاتی که بر روی این سیستم انجام شده است موفقیت آمیز نبوده است./9161/خ
 

ارسال نظرات