۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۶۰۸۵۹
مدیر حوزه علمیه استان خوزستان:

طلبگی و حضور در حوزه‌های علمیه فرصتی طلایی برای شکوفایی معنوی و علمی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در آستانه نام نویسی متقاضیان شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه گفت: توصیه من به داوطلبان این است که اگر جرقه حضور در حوزه های علمیه و شرکت در این آزمون در دلشان و فکرشان روشن شده، آن را یک موهبت الهی در نظر گرفته و قدر آن را بدانند.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه های علمیه استان خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز نام  نویسی حوزه های علمیه خوزستان، افزود: هر سال یک ماه قبل از اتمام سال شمسی، حوزه های علمیه برای تحویل سال حوزوی آماده می شوند.

وی ادامه داد: متقاضیان ثبت نام در آزمون سال 92 حوزه علمیه می توانند تا 31 فروردین ماه سال جاری به پایگاه اینترنتی مرکزی حوزه های علمیه کشور به نشانی www.howzeh-qom.com مراجعه کنند.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان با بیان این که هم اکنون بیش از 750 نفر برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه خوزستان ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم امسال بیش از 1500 نفر داوطلب برای ورود به حوزه های علمیه خوزستان ثبت نام کنند.

وی به زمان و مکان برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه روز جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور و در استان خوزستان نیز به صورت متمرکز در اهواز برگزار می شود اما مکان به صورت قطعی مشخص نشده و به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: چه کسانی این آموزه های دینی را به جامعه انتقال داده اند، این حوزه و روحانیانی که از حوزه برخاستند آموزه های دینی را به مردم انتقال دادند و امروزه نیاز بشریت این است که آموزه های دینی، که نجات بخش تمدن انسانی هستند انتشار و گسترش یابند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهارداشت: وقتی طلبه ای وارد حوزه علمیه می شود می تواند از همان ابتدا رشته خود را انتخاب کند و پس از یک دوره 5 ساله ملبس به لباس روحانیت می شود و  همچنین پس از آن همراه به تعهد تبلیغی نیز می تواند به ادامه تحصیل بپردازد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر «آینده شغلی طلاب چگونه است؟» گفت: مراجعاتی که در خصوص جذب روحانی در سازمان ها و ارگان ها و سایر نهادهای موجود در کشور به حوزه علمیه می شود، آن قدر زیاد بوده که ما هم اکنون به طور کامل نمی توانیم همه نیازهای آنها برآورده سازیم؛ از این رو خانواده های آنان هیچ گونه دغدغه ای در خصوص آینده شغلی فرزندان خود نداشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی افزود: طلبه پس از ملبس شدن می تواند در مسؤولیت های مهم جامعه مانند استادی در دانشگاه و حوزه، کارشناسان و مشاوران فرهنگی و همچنین در ارگان های مختلف به فعالیت پرداخته و منشأ خیر برای اقشار مختلف جامعه شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود و در بیان اهمیت حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه سابقه بسیار عظیم تری نسبت به دانشگاه ها دارند و دانشگاه های ما در اثر همراهی با فکر و فرهنگ اسلامی و ایده های حضرت روح الله و پیروی از رهبر معظم انقلاب امروزه پله های ترقی و خودباوری را طی می کنند، اما وجود خودباوری علمی و روحیه تحصیل و تعمیق ابعاد علوم در حوزه علمیه یکی از ویژگی های خاص برای حوزه علمیه است./9462/پ202/س


 

 

 

ارسال نظرات