۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۱۶۱۴۸۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

مسؤولیت ها فرصتی برای تقویت عبودیت انسان باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مسؤولیت ها فرصتی برای تقویت عبودیت انسان باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید درصدد باشد تا در همه مراحل زندگی بر عبودیت خود به خداوند منان افزوده و در راستای تقرب الی الله گام بردارد.
مسؤولیت ها فرصتی برای تقویت عبودیت انسان باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، جمعه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد، با بیان این که اگر انسان در پی عبودیت خداوند منان باشد بصیر، سمیع و متکلم می شود، گفت: انسان باید درصدد باشد تا به مطلوب و آن چه که مورد رضایت خداوند منان است دست یابد.

 

وی با اشاره به این که بعد عبودیت و یقین پیامبر گرامی اسلام سبب شد تا به مرتبه ای والا و ارزنده دست یابند، بیان داشت: نبوت و رسالت امری فناپذیر بوده و عزتی را که خداوند منان به رسولان داد به سبب عنوان رسالت نبوده و مقام ولایت و قرب الی الله موجب چنین جایگاهی برای آنان شد.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که تجلی اسمی از اسماالله در وجود انسان امری ارزنده است، گفت: هر فردی که به خدا نزدیک تر بوده و بندگی خوبی داشته باشد عزت او بیشتر خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عبادت پروردگار متعال سبب می شود تا انسان به یقین برسد، بیان داشت: آن چه تجلی دارد باطن انسان است که باید نسبت به آن توجه ارزنده ای صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر این که مسؤولیت ها فرصتی برای تقویت عبودیت انسان باشد، خاطرنشان کرد: انسان باید درصدد باشد تا در همه مراحل زندگی بر عبودیت خود به خداوند منان افزوده و در راستای تقرب الی الله گام بردارد.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که حضرت فاطمه الزهرا(س) با همه وجود به عبادت خداوند منان می پرداخت، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا عبادتی خالصانه در پیشگاه پروردگار منان داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه الزهرا(س) وجود خود را نورانی و ملکوتی کرد تا توانست به چنین جایگاهی برسد، گفت: انسان باید همواره سیره اهل بیت معصومین(ع) را در زندگی خود اجرا نموده که ثمرات ارزنده ای در او حاصل خواهد شد.

 

وی با تاکید بر این که اولیا الله در تمام حالات خود نظر به وجه الله دارند، بیان داشت: تلاش ما باید در این راستا باشد تا مجالس و محافل ما رنگ و بوی خدایی داشته و از روی آوردن به گناهان خودداری شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات