۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۱۴۹۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رفاه و آسایش به معنای دوری از معنویت و ترویج بی بندوباری نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که رفاه و آسایش نباید با بی بندو باری همراه باشد، گفت: رفاه به معنوی دوری از معنویت نیست.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن خود که در مسجد امام جعفر صادق(ع) این شهرستان برگزار شد به بیان درجات ایمان پرداخت و افزود: هر مؤمن باید در زندگی با افزایش ایمان خود و تقویت آن در جهت رضایتمندی خداوند گام بردارد.

 

وی اظهار داشت: ایمان دارای درجاتی است که هر فرد باید به منتهی درجه و عالی ترین رتبه بندی در این زمینه برسد و برای رسیدن به آن تلاش کند. 

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که مجموعه عالم از آب و خاک و گل است خاطر نشان کرد: این مجموعه گاهی تبدیل به حیوان، انسان و گیاه می شود و همه این موارد براساس اراده خداوند صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری ادامه داد: دشمن همواره در پی ایجاد رخنه و به قولی گول زدن است و این مسأله از سوی طمع در مال، زن، فرزند، همسر، موقعیت اجتماعی انسان را در گیر می کند.

 

وی گفت: جنایت کاران هم در این رابطه و در هر زمان و مکان دنبال یارگیری و رفیق برای خود هستند و همین که به عنوان مثال به استفاده از ماهواره و امثال آن دعوت می کنند نوعی دشمنی است که باید آگاه باشیم.

 

امام جمعه بهشهر اظهار داشت: ایمان واقعی آن است که انسان نسبت به خدا معتقد باشد و این اعتقاد باعث شود همه فکر، اعمال و جان خود را به خدا اختصاص دهد و در جهت جلب رضایت همه جانبه خداوند در همه زمان ها و مکان ها گام بردارد. 

 

حجت الاسلام و المسلمین جباری ادامه داد: ما در این انقلاب 230 هزار شهید تحویل نظام دادیم و اگر قرار باشد انقلابی نباشیم و همراه و همگام با آمریکا گام برداریم به ناکجا آباد خواهیم رسید چرا که آمریکا حتی نمی تواند اشتباهات خود را جبران کند چه برسد به اینکه بتواند کمک کار باشد.

 

وی افزود: تبلیغات زشت، برخی ژست های دانشگاهی همه از تبلیغات سوء دشمن است که باید مراقب باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری یادآور شد: ما نمی خواهیم تحجر داشته باشیم بلکه می خواهیم فرزندان ما پاک باشند؛ ما در جامعه به همه افراد اعم از روحانی و دانشگاهی نیازمندیم اما ما از تمدن غرب بی بند و باری و لااوبالی گری نمی خواهیم.

 

وی گفت: اکنون فرزندان این مرز و بوم تلویزیون، ماشین و بسیاری از وسایل و امکانات مدرن و رفاهی را تولید می کنند و در این راستا نیز باید بیش از گذشته فعال عمل کنیم، اما نباید رفاه ما مانع معنویت شود و با بی بندوباری توأم شود که این مسأله خطرناک است و ما به هیچ عنوان بی بندوباری و غربی گرایی را قبول نداریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در ادامه با سفارش بر تقوای الهی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم ایمان را در وجود خود تقویت کنیم و به درجات بالای ایمان و تقوی برسیم تا رستگار شویم./950/پ202/ب

ارسال نظرات