۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۶۱۶۷۵
استاد حوزه علمیه:

حضرت فاطمه همراه اعتقادی امیر مؤمنان بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که حضرت فاطمه(س) بهترین مدافع حریم ولایت بود، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) برای این که بشریت از غفلت و نادانی رهایی پیدا کند و دین احیا شود با امیر مؤمنان در این مسیر نورانی همگام و همراه بود.
حضرت فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رضا فتحی، استاد حوزه علمیه، امروز در مراسم عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که همه تلاش دین این بود تا مردم را متوجه خداوند منان کند، گفت: انسان ها چه در حیات و ممات خود از وجود پاک و با برکت اهل بیت(ع) استفاده کرده و فیض می برند.

 

وی با اشاره به این که حضور در مجالس معنوی باید فرصتی باشد تا انسان به بهترین شکل ممکن از آن بهره برداری کرده و تعالی و سعادت را برای خود حاصل کند، بیان داشت: متأسفانه عده ای به سبب آن که درکی نسبت به اهل بیت(ع) ندارند به این مجالس و محافل ایراد می گیرند.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که انسان با مرگ نابود نمی شود و پلی است که از طریق آن به عالم دیگری می رود، خاطرنشان کرد: انسان باید در دنیا به فکر کسب فضایل و عبادات خالصانه باشد که سبب خشنودی پروردگار متعال می شود.

 

حجت الاسلام فتحی با بیان این که یکی از راه های ارزنده رسیدن به خداوند متعال خواندن نماز است که سفارش ارزنده ای نسبت به آن شده است، گفت: انسانی که می خواهد راه انبیا را ادامه دهد باید نماز خوان بوده که ملائکه چنین افرادی را دوست دارند.

 

وی با اشاره به این که خواندن نماز سبب افزایش ایمان انسان می شود، بیان داشت: کسی که می خواهد نماز او قبول شود باید با ولایت باشد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که تقوا سبب می شود تا انسان در خواندن نماز اهتمام و توجه ارزنده ای را داشته باشد، خاطرنشان کرد: نماز شفیع روز آخرت و مجوز عبور از پل صراط است که همواره باید این عبادت ارزنده را با خلوص نیت و توجهی شایسته به جای آوریم.

 

حجت الاسلام فتحی با تاکید بر این که حضرت فاطمه(س) بهترین مدافع حریم ولایت بود، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) برای این که بشریت از غفلت و نادانی رهایی پیدا کند و دین احیا شود با امیر مؤمنان در این مسیر نورانی همگام و همراه بود.

 

وی با اشاره به این که هر فردی که ولایت ندارد ناقص است، بیان داشت: ما شیعیان باید افتخار کنیم در مکتبی قرار داریم که چهارده معصوم(ع) به عنوان الگوی ما هستند که باید سیره این بزرگواران را به شکل ارزنده ای در زندگی خود اجرا کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات