۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۶۱۶۹۱
رییس تبلیغات اسلامی بهشهر:

حضرت زهرا قطب نمای حرکت‌های اجتماعی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که حضرت زهرای مرضیه(س) الگوی ایده آل انسان کامل است، گفت: نسل جوان امروز باید با درک و شناخت کافی از سیره زندگانی حضرت زهرا(س) آن حضرت را به عنوان قطب‌نمایی برای حرکت های اجتماعی، فردی و سیاسی خود انتخاب کنند.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در بهشهر گفت: حضرت فاطمه(س) مصداق حمایت از ولایت و رهبری هستند و با توانایی خود در آن دوران، بسیاری از فتنه‌ها را سرکوب و همواره از حضرت علی(ع) بعنوان ولی زمان خود حمایت کردند.

 

وی افزود: ما نیز که خود را شیعه و پیرو راه اهل بیت(ع) می دانیم باید همچون حضرت فاطمه (س) پشتیبان ولایت بوده و در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند فرهنگ فاطمی است، تصریح کرد: افکار و اندیشه های فاطمی باید در همه ابعاد محقق شود.

 

حجت الاسلام بابایی به حدیثی از حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند؛ در وجود فاطمه زهرا(س) برای من الگو و سرمشق زیبایی است.

 

وی با بیان این که باید ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) بیش از این در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت و پیاده کردن روش و منش آن‎ حضرت در زندگی جوانان و نوجوانان خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز باید با درک و شناخت کافی از سیره زندگانی حضرت زهرا(س) آن حضرت را به عنوان قطب‌نمایی برای حرکت های اجتماعی، فردی و سیاسی خود انتخاب کنند و با تطبیق زندگانی خویش با زندگی حضرت زهرا(س) در مسیر سعادت و کمال انسانی گام بردارند.

 

وی افزود: البته سیره حضرت زهرا(س) فقط زمانی تضمین‌ کننده سعادت بشر است که به همه ابعاد آن یکسان توجه شود و از نگرش تک‌بعدی پرهیز شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که حضرت زهرای مرضیه(س) الگوی ایده آل انسان کامل است، اظهار داشت: آنچه حضرت فاطمه (س) را اسوه و نمونه ساخته، کمال انسانی آن حضرت بوده و بدین خاطر متعلق به عالم انسانیت است.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: ارزش های انسانی اختصاص به زن یا مرد ندارد و به تبع آن اسوه های انسانی نیز همین گونه هستند، حضرت فاطمه زهرا(س) چنان که اسوه زنان است اسوه مردان نیز هست.

 

وی گفت: شاید ما اسلام و شیعه را در برخی از موارد به درستی به جامعه معرفی نکردیم و این ایام فاطمیه فرصت مغتنمی است تا در راستای معرفی شیعه به جهانیان و افزایش معرفت و شناخت مردم به‌ویژه نسل جوان نسبت به حضرت زهرای مرضیه (س) تلاش کنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر همچنین با اشاره به الگوبرداری بانوان زا زندگی فاطمه زهرا(س) یادآور شد: بانوان جامعه اسلامی باید از ایشان درس ایثار و تبعیت از رهبری گرفته و در همه زمینه‌ها از امام و مقتدای خویش صیانت کنند.

 

حجت الاسلام بابایی افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) به عنوان یک الگوی زن الهی، باید مورد توجه بانوان جامعه قرار گرفته شود و بدانند که شخصیت این بانوی جدای از فرزند پیامبر بودن و یا همسر علی(ع) بودن، خود به تنهایی دارای شخصیت برجسته بوده است که این امر باید با تحقیق و بررسی در زندگی این بانو برای بانوان جامعه تبیین شود./950/پ202/س

ارسال نظرات