۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۶۱۶۹۲
امام جمعه بابلسر:

پیرو فاطمه در برابر فتنه و انحراف سکوت نمی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابلسر با بیان این که پیرو فاطمه در برابر فتنه و انحراف سکوت نمی کند، افزود: مدعیان دفاع از فرهنگ فاطمی باید برای حمایت و دفاع از ولایت همواره در میدان عمل باشند.
شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام علی اکبر طلابیان، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم بزرگداشت فاطمیه و یادواره 19 شهید گمنام بهشهر که به همت اداره تبلیغات اسلامی بهشهر، و ستاد فاطمیه در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد با بیان این که حامی ولایت بودن بدون حمایت از ولی نمی شود، گفت: نمی شود که بگوییم حامی ولایت هستیم اما زا ولی فقیه زمان خود و نائب امام زمان(عج) دفاع نکنیم و این مسأله خود فتنه است.

 

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که همه ائمه ما در همه شرایط و زمان ها و مکان ها ولایت پذیر بوده اند، خاطرنشان کرد: ائمه ما ولایت پذیر بوده اند نه ولایت شعار و این مسأله در همه زندگی شان روشن بود.

 

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که ولایتی که مبتنی بر شعار باشد شامل ولایت گریزی و ولایت ستیزی است، ادامه داد: متأسفانه در دوران مختلف تاریخ اسلام و انقلاب ما ولایت شعاری های فراوانی داشته ایم.

 

وی یادآور شد: اطاعت، ایستادگی، فداکاری و شهادت از جمله مسائلی است که در لوای ولایت پذیری حاصل می شود. 

 

حجت الاسلام طلابیان بیان داشت: حضرت فاطمه(س) ولایت پذیر است و می داند وظیفه اش در برابر ولایت چیست و در طول زندگی از ولایت با همه وجود دفاع کرد، فتنه ها را خنثی و در راه بیدار سازی خواص تلاش کرد و حمایت همه جانبه از ولی داشته است.

 

وی گفت: بیدار کردن خواص یکی از برنامه های مهم زندگی زهرای اطهر(س) بوده که با ارائه خطبه های محکم خود این مسأله را متذکر شده اند که امیدواریم خطبه های حضرت فاطمه(س) که گنج ارزشمند است حفظ و برای جامعه بیان و تبیین شود.

 

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که دو فتنه عظیم در سال 78 و 88 در ایران اسلامی برپا شد، اظهار کرد: متأسفانه در این فتنه ها برخی از خواص سکوت کردند و ساکت نشستند و فاطمی وارد نشدند و با این کار خود حامی فتنه شدند چرا که کسی که فاطمی است نمی تواند ساکت بنشیند و وارد میدان می شود و عکس العمل نشان می دهد. 

 

وی افزود: اگر فاطمی هستید باید در هر شرایطی وارد میدان شوید و فتنه ها را زیر نظر بگیرید تا دشمن وارد میدان نشود.

 

حجت الاسلام طلابیان گفت: تنها شعار حمایت از ولایت سر دادن کافی نیست و در زمان غیبت باید از نائب ولی فقیه حمایت کنیم و امسال در سال حماسه سیاسی و اقتصادی نیز مثل فاطمه زهرا(س) حماسه بزرگ خلق کنیم تا دشمن به برنامه ها و اهداف شوم خود نرسد./950/پ202/س

ارسال نظرات