۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۶۳۳۱۸
استاد حوزه علمیه:

جامعه امروز از درک حقیقی جایگاه حضرت فاطمه ناتوان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زهرای مرضیه(س) برای ما قابل شناخت و دسترسی در همه صفات نیست خاطرنشان کرد: ما از شناخت ژرفای وجود فاطمه(س) ناتوان هستیم و آنچه از ایشان می گوییم تنها ذکر فضائل و معرفت این بانوی بزرگوار است.
امام جمعه سرخرود مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه سرخرود امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد، افزود: حضرت فاطمه(س) لیله القدر است و همچنان که این شب شب سرنوشت است حضرت فاطمه(س) نیز بانویی است که سرنوشت ما را مشخص می کند.

 

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) شهیده راه ولایت است که باید الگوی همه مردان و زنان در اطاعت پذیری از ولایت باشد.

 

امام جمعه سرخرود با بیان این که حضرت زهرای مرضیه(س) برای ما قابل شناخت و دسترسی در همه صفات نیست، خاطرنشان کرد: ما از شناخت ژرفای وجود فاطمه(س) ناتوان هستیم و آنچه از ایشان می گوییم تنها ذکر فضائل و معرفت این بانوی بزرگوار است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به زندگی زنان معروف در قبل و بعد از انسان از مادر حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) به عنوان نمونه های تاریخ قبل از اسلام نام برد و ادامه داد: این دو بزرگوار از زنان بهشتی هستند که خداوند جایگاه بزرگ و رفیعی برای آنان قرار داده است.

 

وی گفت: حضرت خدیجه(س) نیز از نمونه زنان بهشت است که عزتمندانه از پیامبر در دورانی که همه با این نبی مکرم اسلام مخالف بودند دفاع کرد و حامی بزرگ ایشان در دوره های مختلف بود و به همین جهت نیز خداوند فرزندی چون فاطمه(س) و کوثر به ایشان داد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به زندگی ام البنین(س) بیان داشت: این بانوی مکرمه نیز از جمله زنانی است که به دلیل زوجه و همسر حضرت علی(ع) بودن و مادر قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) بودن دارای جایگاه رفیع و بزرگی است.

 

حجت الاسلام جباری از حضرت ام البنین به عنوان زنی که در صبر و استقامت الگو و نمونه همه زنان و مادران شهید است یاد کرد و گفت: ایشان بانویی شجاع بودن که نام گذاری سالروز وفات ایشان با نام تکریم از مادران و همسران شهید به حق و به جاست چرا که این همسران و مادران شهید نیز الگوی صبر و استقامت و پایداری در جامعه هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به بی بند و باری های مختلف در غرب گفت: متاسفانه اکنون غرب دچار بحران است که مهم‎ترین بحران آن مسائل خانوادگی است که متاسفانه در کشورهای اسلامی نیز این فرهنگ آلوده غرب وارد شده و خانواده ها را سر در گم کرده است.

 

حجت الاسلام جباری اضافه کرد: اکنون مسأله بی بند و باری، طلاق و فساد اخلاقی از جمله مسائلی است که جوامع اسلامی از آن رنج می برند و اگر در این رابطه ایمان و اعتقاد خود به خدا و ارزش های معنوی را افزایش دهیم از این بن بست فرهنگی نجات خواهیم یافت.

 

وی افزود: تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) از جمله مسائلی است که انسان را از افتادن در بیراهه نجات می دهد و موجب رستگاری انسان می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات