۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۶۴۲۰۹
باهنر در تبریز:

هاشمی در صورت کاندیداتوری مورد حمایت اصولگرایان نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس با بیان این‌که اکنون به دنبال مدیریت واحد اصولگرایان در انتخابات هستیم، گفت: هاشمی در صورت کاندیداتوری مورد حمایت اصولگریان نخواهد بود.
محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا باهنر، کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تبریز به تشریح نقاط ضعف و قوت دولت احمدی نژاد پرداخت و اظهار داشت: این‌که می‌گویند؛ من در دولتم ژنرال نمی خواهم، شعاری اشتباه است، اتفاقا باید در دولت ژنرال ها بر سرکار باشند تا بتوانند کار را به پیش ببرند.


وی شجاعت، پرکاری، خدمت رسانی، پافشاری بر مواضع اصولی نظام در مجامع بین المللی، ساده زیستی را از نقاط قوت دولت دهم دانست و ادامه داد: انحلال سازمان برنامه بودجه، عدم مدیریت بازار، دیپلماسی غیراصولی، افزایش نقدینگی مردم و تورم از جمله نقاط ضعف دولت بود.


کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که برخی از اصول حاکم بر دیپلماسی خارجی کشور مورد قبول مستکبران نیست، گفت: البته برای ما نیز اهمیتی ندارند که آنها این اصول را به رسمیت بشناسند و یا نه، اما آنچه مهم است، این که ما با سایر کشور ها چالشی نداریم که نتوان با آنها رابطه بر اساس اصول داشت، در رفتارهای خارجی بیشتر باید لبخند بزنیم و کمتر از اخم استفاده کنیم.


باهنر با تأکید بر توسعه روابط خارجی کشور گفت: درباره رابطه با آمریکا باید بگویم که ما با آمریکا اختلافات اصولی داریم، رژیم صهیونیستی را غاصب و نامشروع می دانیم، ولی سران آمریکا برای این‌که در حاکمیت باقی بمانند، باید با صهیونیست‌ها هماهنگ باشند، این اختلافات هزینه دارد، آن زمان که آمریکا منافع و حقوق ایران را به رسمیت بشناسد و دست از سیاست فشار کشید، می توان با بر اساس منافع مشترک مذاکره کرد.


نایب رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در انتخابات هرکسی که وارد صحنه می شود، خود را اصلح می داند و اگر این گونه نباشد حضورش حرام است، آقای هاشمی نیز اگر در انتخابات کاندیدا شود به این معنی است که دیگران را اصلح نمی داند و وارد صحنه شده است.


باهنر با بیان این‌که آقای هاشمی رفسنجانی یک پدیده ویژه است، افزود: وی خدمات ماندگاری در راه انقلاب داشته، اما متاسفانه اشتباه انسان های بزرگ نیز بزرگ است، آقای هاشمی جزو سران فتنه نبودند اما ایشان در حمایت از مواضع نظام در برابر فتنه عملکرد خوبی نداشتند.


وی در ادامه با اشاره به این‌که انتخابات آینده سه قطبی خواهد بود، گفت: دولت، اصولگرایان و اصلاح طلبان سه قطب انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود که در صورت نامزدی هاشمی، وی مورد حمایت اصولگریان نخواهد بود، اکنون به دنبال مدیریت واحد اصولگرایان در انتخابات هستیم و این به معنای معرفی کاندیدای واحد نیست، بلکه امکان دارد با دو یا سه کاندیدا حضور داشته باشیم./935/پ202/ج

ارسال نظرات