۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۳۶۸
استاد حوزه علمیه آمل:

سیره حضرت زهرا الگویی برای تعالی و کمال بانوان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل سیره حضرت زهرا را الگویی برای تعالی و کمال دانست و گفت: باید سیره پیامبر اکرم و ائمه معصومین(ع) را به نحو درستی در زندگی خود قرار داده تا زمینه سازی برای سعادت او باشد.
حضرت فاطمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رضا فتحی، استاد حوزه علمیه آمل امروز در مراسم میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد با بیان این که باید از برنامه های معنوی به بهترین نحو ممکن استفاده شود، گفت: چنین مراسم هایی باید فرصتی برای تهذیب نفس و تکامل معنوی انسان باشد.

 

وی با اشاره به نام گذاری میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز زن، گفت: در پرتو این نام گذاری باید زنان جامعه اسلامی از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو گرفته و سیره نورانی این بانوی بزرگوار را در زندگی خود اجرایی کنند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که سیره حضرت زهرا نقطه ای برای بیداری انسان باشد، ادامه داد: انسان باید سیره پیامبر اکرم و ائمه معصومین(ع) را به نحو درستی در زندگی خود قرار داده تا زمینه سازی برای سعادت او باشد.

 

حجت الاسلام فتحی ادامه داد: اگر ما توانستیم در پرتو ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خودمان را تغییر داده و محبت و مهربانی را در کانون خانواده ترویج کنیم امری ارزنده و والا خواهد بود.


وی با بیان این که کوثر الهی به جنسیت و تعداد بستگی ندارد، ادامه داد: در قدرت خداوند منان است که می تواند کم را کوثر و زیاد را محو کند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که تلاش محوری و ادب ورزی باید از سوی همه انسان ها رعایت شده و به این امور ارزنده توجه داشته باشند، گفت: تحول روحی باید با توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) در ما حاصل شده و از داشته های گران قدر خود به نحوی ارزنده ای استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام فتحی ادامه داد: خویی نسبت به اطرافیان از امور مهمی است که همواره باید مورد توجه انسان بوده و تلاش لازمی را داشته باشد که مفید به حال همگان خواهد بود.

 

وی با بیان این که کانون خانواده باید فرصتی برای پرورش فرزندان در سایه تعالیم والای دین مبین اسلام و سیره ائمه معصومین(ع) باشد، گفت: زن و شوهر به عنوان دارنده نقش اصلی در خانواده باید رابطه خوبی با هم برقرار کرده و تلاش لازمی را در راستای تربیت صحیح فرزندان داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که انسان باید از گناهان دوری کرده و به دنبال اعمال نیکو و شایسته باشد، ادامه داد: انسان باید به اعمال خود توجه داشته و خود را هر لحظه در محضر خداوند منان ببیند./950/پ202/ب

ارسال نظرات