۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۶۴۴۵۷
به مناسبت میلاد حضرت زهرا انجام شد؛

عمامه‌گذاری جمعی از طلاب از سوی آیت‌الله شبیری زنجانی

خبرگزاری رسا ـ شب گذشته مصادف با شامگاه ولادت صدیقه کبری(س) جمعی از طلاب شهر مقدس قم در مدرسه علمیه حقانی به دست حضرت آیت‎الله سید موسی شبیری زنجانی، از مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شب گذشته مصادف با شامگاه ولادت صدیقه کبری(س) جمعی از طلاب شهر مقدس قم در مدرسه علمیه حقانی به دست حضرت آیتالله سید موسی شبیری زنجانی، از مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

براساس این گزارش در این مراسم 9 نفر از طلاب پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، سخنرانی حجتالاسلام سید احمد خراسانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم و مدیح سرایی مداح اهلبیت(ع) در وصف حضرت صدیقه کبری(س) به لباس مقدس روحانیت معمم شدند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه طلاب وقتی معمم به لباس مقدس روحانیت میشوند، مسؤولیت آنها نیز سنگینتر میشود، اظهار داشت: مردم طلبه را شاگرد امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) میدانند.

وی ادامه داد: هویت، عزت، رسالت و تمام فلسفه وجودی حوزههای علمیه این است که در خدمت فاطمه(س) و فرزندان ایشان باشند و لباس مقدس روحانیت این مسؤولیت را برجستهتر میکند، مردم از طلاب توقع داشته و آنها را مرجع در مسائل شرعی، اعتقادی و سیاسی جاری میدانند، از اینرو طلاب باید در تمام عرصهها آمادگی لازم را داشته باشند.

حجتالاسلام حسینی خراسانی با اشاره به اسلام، شیعه و ایران هراسی دشمنان و تبلیغات سوء آنها در سطح دنیا، تأکید کرد: آمادگی طلاب باید امروز نسبت به گذشته دقیقتر و بیشتر باشد.

وی افزود: طلاب باید در تمام عرصهها همانند فقه، اصول، کلام، عقاید و ادبیات خوب درس بخوانند تا به شبهاتی که درباره عقاید شیعه از سوی دشمنان وارد میشود پاسخ بدهند، وظیفه حوزهها است که به شبهات دشمنان پاسخ بدهند.

گفتنی است، هر ساله جمعی از طلاب پس از اتمام پایه شش حوزه (مقدمات) به دست یکی از مراجع تقلید یا علما حوزه به لباس مقدس روحانیت معمم میشوند تا رسما وظیفه خود در جهت ترویج علوم آل محمد(ص) را آغاز کنند.

همچنین تلبس به لباس مقدس روحانیت و معمم شدن به نوعی نشانگر آغاز رسمی سربازی طلاب برای امام عصر(عج) است؛ البته مسؤولیت طلاب پس از عمامه گذاری در ترویج و نشر احکام اسلام نیز سنگینتر میشود.

شایان ذکر است، مراسم عمامه گذاری در مدرسه علمیه حقانی 10 سال است که ادامه دارد و طلاب شب گذشته پس از عمامه گذاری بیعت و عهد جدیدی با امام زمان(عج) بستند./993/پ202/ن

ارسال نظرات