۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۶۵۲۸۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

دوری از حوزه و روحانیت برای قوه مجریه مشکل آفرین است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی گفت: اصولگرایان باید کنار هم بنشینند و اصلح را انتخاب کنند تا فرد منتخب بتواند مشکلات داخلی، سیاسی و اقتصادی کشور را حل کند.
آيت الله علوي گرگاني
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر دوشنبه در دیدار حداد عادل کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با اشاره به آیات قرآن نتیجه سختی های متحمل شده از سوی حضرت یوسف(ع) را به دست آوردن قدرت و عزت خواند و گفت: خداوند نتیجه رنج‌ها و زحمات بندگان مؤمن را می‌دهد و کار او را بی پاسخ نمی‌گذارد.
وی انتخابات برگزار شده در کشور را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در نخستین انتخابات چون مردم و نظام تجربه لازم را نداشتند مشکلات و تنش‌هایی به وجود آمد که با تدبیر امام خمینی(ره) برطرف شد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر این که تجربه بالاتر از علم است، اظهار کرد: بعد از برگزار شدن چندین انتخابات در کشور تجارب مردم و نظام بیشتر شد؛ مردم در این چند دوره عملکردها را مشاهده و مشکلات را نیز متوجه شدند.
آیت‌الله علوی گرگانی تعامل روحانیت و قوه اجرایی کشور را سبب حل مشکلات خواند و گفت: اگر این دو به هم نزدیک شوند مشکلات حل می‌شود و دوری آنها بروز مشکلات را در پی دارد.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر این‌که اصلاح مردم در گرو اصلاح خواص است، ابراز کرد: مسوؤلان و علما باید کمک کنند تا مشکلات جامعه حل و کشور به سوی پیشرفت حرکت کند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این که دیدارهای مسؤولان با علما محاسن فراوانی دارد، گفت: ‌مردم برخی از مشکلات را به علما منتقل می‌کنند و ما می‌توانیم در این دیدارها مشکلات را به شما برسانیم.
آیت‌الله علوی گرگانی تشکیل ائتلاف سه گانه را مورد تأیید دانست و اظهار کرد: هر سه نفر این ائتلاف افراد شناخته شده و دارای کمال هستند و هر کدام که انتخاب شوند خوب است.
وی با بیان این‌که همه باید تلاش کنند تا تشتت کاندیداها از بین برود تا آرای مردم شکسته نشود، گفت:‌ آرای ملت باید جمع شود تا انتخابات به دور بعدی کشیده نشود.
آیت‌الله علوی گرگانی بیان داشت: اصولگرایان باید کنار هم بنشینند و اصلح را انتخاب کنند تا فرد منتخب بتواند مشکلات داخلی، سیاسی و اقتصادی کشور را حل کند./927/پ202/ج
ارسال نظرات