۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۶۵۴۴۱
آیت الله باریک بین:

حوزه و روحانیت با شبهه زدایی مانع از ترویج افکار انحرافی در جامعه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری بصیرت بخشی و روشنگری را رسالت امروز روحانیت برشمرد و گفت: حوزه و روحانیت باید با شبهه زدایی مانع از ترویج افکار انحرافی دشمنان در جامعه دینی شوند.
آيت الله باريک بين، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در دیدار مدیران و استادان حوزه علمیه استان به وظیفه خطیر و با اهمیت روحانیان اشاره و بیان داشت: امروز روحانیت وظیفه بزرگی در برابر این ملت با بصیر دارند.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به شبهه افکنی در دین از سوی دشمنان نظام اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند که با ایجاد شبهه افکنی در دین اسلام برخی از افراد را منحرف کنند که در اینجا وظیفه روحانیت بسیار سنگین و تأثیر گزار است.

 

امام جمعه قزوین، پاسخگوبودن به شبهات در دین را یکی از وظایف مهم روحانیت برشمرد و بیان داشت: روحانیان و اساتید حوزه های علمیه باید پاسخگویی به شبهات دینی را در اولویت خود قراردهند که اگر بتوانیم به این شبهات در زمان مناسب پاسخ دهیم، به یقین دیگر شبهه ای برای یک نوجوان و جوان در مسائل دینی ایجاد نخواهد شد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهارداشت: امروز روحانیت و علمای ما باید در مرحله اول در امر تحقیق، پژوهش و تهذیب خود تلاش کرده و در مسایل اخلاقی، معارف دینی و امور سیاسی اجتماعی بداند که وظیفه اش چیست تا بتواند در این موارد اظهار نظر کنند.

 

امام جمعه قزوین با قدردانی از مدیران و اساتید حوزه های علمیه استان بیان داشت: امروز در مدارس حوزه های علمیه افرادی علاقه مند به علوم دینی آمده اند تا بتوانند در این مدارس مدارج عالیه را طی کرده و از انحرافات جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام المسلمین علی اسلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، گفت: امروز شهید مطهری یکی از افتخارات بزرگ در حوزه علمیه بوده و باید در مدارس حوزه های علمیه اساتید با کتاب های غنی و پربار این شهید والامقام هر چه بیشتر آشنا شده و به طلاب نیز معرفی کنند.

 

امام جمعه تاکستان ادامه داد: اساتید حوزه های علمیه امروز وظیفه بزرگی دارند و یکی از وظایف اساتید، آشنا کردن طلاب با آثار و اندیشه های علمای بزرگی چون شهید مطهری و علامه طباطبایی است./950/پ202/س

ارسال نظرات