۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۶۵۹۶۶

آزمون سطح سه طلاب خواهر آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز امروز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
آزمون سطح سه طلاب خواهر آذربایجان شرقی برگزار شد

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برگزاری آزمون ورودی میان علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه سطح سه خواهران تبریز اظهار داشت: امروز همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی حوزه علمیه سطح  سه خواهران الزهرا(س) تبریز در موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء واقع در خیابان شریعتی جنوبی کوی لک لر برگزار شد.


وی با بیان اینکه تعدادی از ثبت نام کنندگان از آزمون ورودی این مقطع معاف بوده‌اند، اظهار داشت: این طلاب دارای معدل بالای 18 در مقطع سطح دو، حافظ کل قرآن کریم، دارنده برترین تحقیقات پایانی مقطع سطح دو یا نفرات برتر المپیاد علمی بوده‌اند.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در این آزمون داوطلبان در مدت 120 دقیقه به 100 سوال چهارگزینه‌ای پاسخ دادند، خاطرنشان کرد: اعلام نتایج این آزمون 18 خرداد و مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی 25 خرداد تا 25 تیر انجام خواهد شد.


حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که پذیرفته‌شدگان این آزمون در دو رشته تفسیر علوم قرآنی و فقه اصول در حوزه علمیه الزهرا(س) سطح سه مشغول به تحصیل خواهند شد، گفت: نخستین فارغ التحصیلان این مرکز امسال در مقطع کارشناسی ارشد با ارائه پایان نامه دانش آموخته می شوند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از پذیرش طلبه در 12 مدرسه علمیه خواهران در استان در سال تحصیلی 93-92 خبر داد و گفت: حدود 400 طلبه در مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی پذیرش خواهند شد، هر یک از مدارس علمیه شهرستانی ظرفیت پذیرش یک کلاس دارند که حوزه علمیه صادقیه تبریز بیش از 60 طلبه با مدرک تحصیلی دیپلم پذیرش خواهد کرد.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت و ضرورت توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر استان گفت: در صورت حمایت خیران و هیأت امنای مدارس ضمن ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس موجود، می توان در شهرهایی که فاقد مدرسه علمیه است، اقدام به راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران کرد.


حجت الاسلام مسعودنیا با بیان این‌که استان هایی همچون اصفهان 43 حوزه علمیه خواهران دارد، گفت: 12حوزه علمیه خواهران این استان در شأن مردم دیندار، ولایتمدار و مؤمن منطقه نبوده و قابل قبول نیست، برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب باید با تمام توان برای تربیت نیروهای دینی در حوزه های علمیه تلاش شود، چرا که این قشر پاسخگوی شبهات و انتظارات مردم دین‌دار هستند.


بنابر این گزارش، همزمان با آزمون ورودی سطح سه خواهران تبریز،‌ مشابه این آزمون در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه در دبیرستان و پیش دانشگاهی راضیه واقع در بزرگراه شهید رجایی خ حکیم نظامی و در شهر اردبیل در کانون فرهنگی تربیتی کوی صدر واقع در خ سی متری، کوی ارمنستان سابق، جنب فرهنگسرای سوم خرداد برگزار شد./935/ت303/ب

ارسال نظرات