۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۶۶۱۱۹
در قالب منشور اخلاق انتخاباتی؛

رهنمودهای امام رضا به حضرت عبدالعظیم تدوین می شود

خبرگزاری رسا ـ شبکه جوانان رضوی(شجر) برای نخستین بار در کشور نسبت به تهیه منشور اخلاق انتخاباتی و اهدای آن به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری اقدام می کند.
اخلاق انتخاباتي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، این موسسه به عنوان نهادی با دغدغه های فرهنگی و اجتماعی، در حال تهیه میثاق نامه اخلاق انتخاباتی برگرفته از رهنمودها و توصیه های نامه تاریخی امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان منشوری رفیع و کاربردی در دنیای سیاسی امروز کشور است.

 

این میثاق نامه که به همت شبکه جوانان رضوی موسسه تهیه و توزیع می شود، دربرگیرنده بخشی از توصیه ها و فرامین امام رضا(ع) به عنوان مظهر رأفت اسلامی به یاران خود است که می تواند به صورت منشوری از اخلاق اجتماعی و انتخاباتی در تمام طول تاریخ مورد بهره گیری و استناد قرار گیرد.

 

این گزارش حاکیست، این منشور اخلاق انتخاباتی رفیع و کاربردی مرتبط با فضای سیاسی جامعه که مبتنی بر فضای گفتمان انتخاباتی نیز هست، جهت توزیع در میان نمایندگان تشکل های جوانان رضوی و امضای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود تا مفاهیم عمیق رقابتی و انتخاباتی را از دیدگاه امام هشتم(ع) به منظر آنان برساند.

 

فرامینی در راستای دوری جستن از اختلافات و برخوردهای سلیقه ای، شرک و بدخواهی در راستای رقابت و انتخابات از جمله مفاهیم کاربردی نامه امام رضا(ع) است که دارای کاربردهای مفید و موثر در فضای انتخاباتی کشور است.

 

موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در همین ارتباط اقدامات دیگری نیز از جمله برگزاری گفتمان هایی با نامزدهای انتخابات و همچنین برگزاری کارگاه و نمایشگاه پوستر با موضوع اخلاق انتخاباتی در دست اقدام دارد.

 

کارگاه پوسترسازی که به صورت مشترک میان شبکه جوانان رضوی(شجر) و تشکل های مردمی با حضور گرافیست های انقلابی شهر مشهد برگزار می شود، تلاش می کند تا نسبت به تولیدات فرهنگی در راستای اخلاق انتخاباتی از جمله تولید 40 عنوان پوستر و ادوات فرهنگی تبلیغاتی اقدام کند.

 

بر اساس این گزارش، تولیدات فرهنگی این کارگاه نیز به صورت رایگان و با کیفیت بالا در فضای وب منتشر و در دسترس تمامی علاقه مندان در سطح کشور می رسد./930/د102/ب

ارسال نظرات