۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۶۶۵۱۴
آیت الله ایمانی:

اقدام احمدی نژاد یادآور دوران سلطنتی بود/ انتخاب هاشمی بازگشت به عقب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: آقای هاشمی هرچه توانایی و استعداد داشته در دوران ریاست جمهوری خود به کار گرفته است و با توجه به تحولات زیادی که جامعه رخ داده، فضا باید برای حضور نیروهای جوان تر و آماده برای دوندگی و تلاش زیاد مهیا شود.
آيت الله ايماني آيت الله ايماني

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ورود هاشمی و مشایی در دقایق آخر مهلت نام نویسی ریاست جمهوری را آغاز حرکت های ماجراجویانه دانست و اظهار داشت: البته این مسأله برای برخی افراد قابل پیش بینی بود.

 

وی با توجه به این که هاشمی 8 سال سکاندار ریاست جمهوری بوده است، گفت: در طول این دوران وی هرچه توانایی، استعداد و قدرت داشت عملا پیاده کرده است؛ در شرایط فعلی که جامعه تحولات زیادی را نسبت به آن دوران داشته است، باید فضا برای نیروهای جوان تر و آماده تر مهیا شود، کسانی که توان زیادتری برای تلاش و دوندگی دارند.

 

امام جمعه شیراز انتخاب هاشمی را بازگشت به دوران تصدی وی دانست و ابراز داشت: در کشور ما این کار جدیدی است که کسی  بعد از 8 سال مجدد برای اداره کشور وارد عرصه انتخابات شود آن هم فردی با این سن و سال.

 

کار رییس جمهور یادآور نظام سلطنتی بود

آیت الله ایمانی حضور مشایی را چالش برانگیز توصیف کرد و گفت: وی با آن سوابق و پرونده ای که دارد، با این که چندین بار شورای نگهبان موضع خود را اعلام کرده بود وارد عرصه شد بنابراین تبعا چالش هایی را ایجاد خواهد کرد.

 

وی با بیان این که نام نویسی برای کاندیداتوری حق طبیعی همه افراد است، تصریح کرد: اما نباید از امکانات دولتی در این مسیر سوء استفاده کرد؛ حضور رییس جمهور و چند وزیر در کنار مشایی یک مانور تبلیغاتی بود که دوران نظام سلطنتی را تداعی می کرد چیزی شبیه به معرفی ولیعهد بود؛ این کار خوبی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در توصیه به کاندیداهایی که احتمالا رد صلاحیت می شوند، گفت: همه کسانی که نام نویسی کرده اند بدون استثناء گفته اند نسبت به قانون تمکین لازم را دارند، مستندات صوتی و تصویری آن هم موجود است؛ کسانی که برخلاف این وعده خود عمل کنند حتی اگر هیچ دلیل دیگری برای عدم صلاحیت ایشان وجود نداشته باشد همین یک مورد نشان می دهند که صلاحیت لازم را ندارد.

 

امام جمعه شیراز ادامه داد: سرباز زدن این افراد از قانون مهر تأییدی بر صحت کار شورای نگهبان خواهد بود و نشان می دهد که آنها با درایت لازم توانسته اند درست تشخیص دهد زیرا کسی که به این وعده خود عمل نکند فردا هم به وعده هایی که به مردم می دهد عمل نخواهد کرد.

 

توصیه های رهبری چراغ هدایت برای انتخاب اصلح است

آیت الله ایمانی همگان را به تبعیت از دستورالعمل های کلی رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات دعوت کرد و گفت: باید با تدبیر و برنامه ریزی به فرامین ایشان گوش فرا دهیم و از راهنمایی و ارشادهای ایشان در انتخاب اصلح استفاده کنیم همچنین در سطح جامعه با بصیرت افزایی مردم انتخابات خوب و ارزشمندی را رقم بزنیم./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات