۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۶۶۶۵۷

ابعاد گوناگون زندگانی امام باقر تبیین شد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه در درس اخلاق جامعة‌المصطفی، ابعاد گوناگونی از زندگانی نورانی امام باقر(ع) را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام حسيني قمي، استاد اخلاق حوزه علميه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعة‌المصطفی، حجت‌الاسلام حسینی قمی، استاد اخلاق حوزه علمیه در درس اخلاق جامعةالمصطفی با اشاره به حیات علمی حضرت باقرالعلوم(ع)، گفت: شیخ مفید در ارشاد می‌گوید که از هیچ‌ یک از امامان معصوم(ع) به اندازه امام باقر(ع) حدیث به ما نرسیده است و همچنین بیان می‌دارد که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) پیش از امام باقر(ع)، احکام دینی‌شان را به درستی نمی‌دانستند.
وی با بیان این‌که همیشه شرایط و زمینه برای امام باقر(ع) فراهم نبود تا بتوانند معارف دینی را آزادانه ترویج کنند، از سخت‌گیری حاکمان در این‌باره سخن گفت.
این استاد اخلاق حوزه در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: نیازهای امروزی بسیار زیاد است و باید تلاش زیادی به خرج داد تا بتوان پاسخ‌گوی نیازها بود.
وی توجه ائمه(ع) به حیات اجتماعی را از ویژگی‌های آنان برشمرد و گفت:‌ انسان باید عالم به زمانش باشد و نیازهای جامعه و مردم را بشناسد، همچنین از نیازمندان و گرفتاران خبر بگیرد.
حجت‌الاسلام حسینی قمی افزود: هنگامی که برای امام باقر(ع) مهمان می‌آمد، ایشان به خوبی از وی پذیرایی می‌کردند و در هنگام رفتنش، پول و لباس هم به او می‌دادند، وقتی به ایشان اعتراض می‌شد، می‌فرمودند که دنیا خوبی، حسنه و لذتی جز کمک کردن به برادران ایمانی ندارد.
وی با اشاره به وظایف طلاب المصطفی در زمینه ترویج فرهنگ اسلام ناب و قرار داشتن در شاهراه حضرت باقرالعلوم(ع)، آنان را به تلاش هر چه بیشتر به منظور یادگیری معارف حقیقی اسلام و فتح قله‌های والای علمی فراخواند./907/د102/ی
ارسال نظرات