۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۷۵۳۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ تولیدات سیمای خوزستان ویژه انتخابات 92، اعلام برنامه های فرهنگی هنری ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان لالی، راه اندازی ۱۵ایستگاه‌ مطالعه در خرمشهر و برگزاری همایش بزرگداشت فردوسی در دزفول از مهم ترین عناوین خبرهای کوتاه استان خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

مهران نصرت پناه، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خوزستان، از تولیدات صدا و سیمای مرکز خوزستان در ویژه انتخابات در بخش های مختلف خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت انتخابات امسال و برنامه ریزی جهت بصیرت افزایی مردم، در سیمای خوزستان تولیداتی ویژه انتخابات در بخش های موسیقی و دیگر بخش ها انجام شده است.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای خوزستان خاطرنشان کرد: واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای خوزستان اقدام به تولید بیش از 341 دقیقه موسیقی ویژه انتخابات ریاست جمهوری و شواری شهر در قالب های مختلف کرده است.

نصرت پناه تصریح کرد: این آثار شامل 74 قطعه موسیقی بی کلام و 9 قطعه موسیقی با کلام در ژانرهای مختلف موسیقی از قبیل ارکسترال، سنتی، محلی، مقامی و پاپ در زبان مختلف می باشد که در اختیار تهیه کنندگان صدا و سیما فارسی و عربی جهت برنامه سازی، قرار داده شده است.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خوزستان همچنین از تهیه و پخش برنامه «تیک تاک» کاری از سیمای مرکز خوزستان به تهیه کنندگی و مجری گری علیرضا قماشی با مدت زمان 15دقیقه، خبر داد و تصریح کرد: این برنامه با موضوع پیگیری مسایل و مشکلات استان در زمینه توسعه زیرساخت ها، مسائل اجتماعی، حقوق شهروندی و مسائل زیست محیطی و سلامت شهروندان است.

وی با بیان اینکه در این برنامه ابتدا گزارشی در خصوص موضوع برنامه پخش شده و سپس با برقراری ارتباط تلفنی با مدیران و مسؤولان مربوطه مطرح و پیگیری می شود، افزود: این برنامه روزهای فرد ساعت 21:15 از شبکه استانی پخش می شود و دست اندرکاران آن را محسن کوتی نژاد دستیار تهیه، جواد عقیلی و مهدی آهنگر تصویربرداران، علیرضا شیرالی صدابردار و حبیب نواصر گرافیست تشکیل می دهند.

اعلام برنامه های فرهنگی هنری ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان لالی

 سید ستار فاطمی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و همچنین تجدید پیمان جامعه هنری و هنرمندان شهرستان لالی با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برگزاری دومین همایش شعر «در سوگ آفتاب»، برپایی نمایشگاه عکس «از ولادت تا رحلت»، برگزاری دومین همایش استانی خوشنویسی «چلیپا» و برپایی نمایشگاه خوشنویسی برگرفته از اشعار حضرت امام (ره) اهم فعالیت های فرهنگی، هنری و سینمایی شهرستان لالی به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) است.

راه اندازی 15 ایستگاه‌ مطالعه در خرمشهر

محمد جوروند، رییس اداره کتابخانه‌ های عمومی شهرستان خرمشهر، با بیان این مطلب گفت: 10 ایستگاه مطالعه اکنون در اداره‌ های شهرستان خرمشهر فعال می باشد و قرار است تا پایان امسال 5 ایستگاه مطالعه دیگر در بیمارستان ‌ها، ایستگاه ‌های اتوبوس و محل های پرتردد شهر دایر شود.

وی با بیان این که این طرح در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری می باشد که فرمودند «کتاب را باید در دسترس مردم قراردهیم»، افزود: پرداخت سهم نیم ‌‌درصد کتابخانه ‌های شهرستان خرمشهر با توجه به شرایط ویژه این شهرستان کمک بزرگی به راه ‌‌اندازی ایستگاه‌ های مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌کند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر، اضافه کرد: از شهردار شهرستان خرمشهر تقاضا می کنیم با توجه به مشکل مالی کتابخانه این شهرستان با پرداخت بدهی 16 ماهه، سهم‌ نیم‌ درصد کتابخانه‌ های این شهرستان مشکل مالی ایجاد امکانات کتابخوانی در این شهرستان را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 4 باب کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است، عنوان کرد: در سال گذشته اعتباری معادل یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت کتابخانه روستایی سوره خرمشهر تصویب شد اما متأسفانه اختصاص نیافت که پیگیری برای ساخت این کتابخانه امسال دنبال می‌شود.

همایش بزرگداشت فردوسی در دزفول برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز،  فروزان مهرانپور، رییس اداره کتابخانه های عمومی دزفول، با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت فردوسی در دزفول، اظهار داشت: در این همایش که با استقبال بسیار خوب علاقمندان مواجه بود، فرماندار ویژه دزفول، فرهنگیان، هنرمندان، تعدادی از مسؤولین شهری و اعضای انجمن شاهنامه خوانی حضور داشتند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی دزفول هدف از برگزاری همایش شاهنامه خوانی در دزفول را ایجاد فضای دوستانه برای شاهنامه خوانان و نقالان استان خوزستان، معرفی شاهنامه خوانان و نیز تقدیر و تجلیل از خیرین و نیکوکاران دانست و گفت: ایجاد بستری برای نشر فرهنگ توحیدی شاهنامه، بسط و گسترش آن در سطح استان و فراهم کردن فضا برای برگزاری برنامه هایی در سطح ملی و بین المللی از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.

مهران پور در ادامه افزود: یکی از بخش های جذاب برنامه، نقالی یک زوج هنرمند بود که بخش هایی از ماجرای سهراب و گُردآفرید را به صورت نقالی اجرا کردند، این زوج نقال که ساکن مسجد سلیمان هستند به دعوت انجمن شاهنامه پژوهی دزفول در این همایش شرکت کردند .

وی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این برنامه، صادق پناهی نژاد، دانش آموز ده ساله ابیاتی از داستان رستم و اسفندیار را به صورت نقالی اجرا کرد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی دزفول اظهار داشت: بخش پایانی برنامه اجرای موسیقی سنتی بود که هنرمندان اصفهانی به دعوت انجمن شاهنامه خوانی دزفول در این همایش شرکت و قطعاتی از موسیقی سنتی را اجرا کردند./9461/پ203/غ

ارسال نظرات