۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۶۷۷۳۷
استاد حوزه علمیه آمل:

امام جواد الگوی سخاوت و بخشش است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که امام جواد(ع) الگوی سخاوت و بخشش است، ادامه داد: با آمدن امام جواد(ع) همه توطئه ها و نقشه های دشمنان در خصوص این که امام رضا(ع) دارای فرزند نمی شود رد شد.
 امام جواد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رضا فتحی، استاد حوزه علمیه آمل دوشنبه شب در مراسم میلاد باسعادت امام جواد(ع) که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد، با بیان این که انسان باید به سیره والای اهل بیت معصومین(ع) تمسک جوید، گفت: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) سبب معرفت در انسان می شود که باید به این امر ارزنده توجه کنیم.


وی با بیان این که خداوند منان اهل بیت(ع) را در مسیر پاکی هدایت کرد که آنان فنا ناپذیر هستند، بیان داشت: انسان باید در همه زمان ها و مکان ها به دنبال استفاده از سیره نورانی این بزرگواران باشد.


استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که امام جواد(ع) الگوی سخاوت و بخشش است، ادامه داد: با آمدن امام جواد(ع) همه توطئه ها و نقشه های دشمنان در خصوص این که امام رضا(ع) دارای فرزند نمی شود رد شد.


حجت الاسلام فتحی ادامه داد: همه امامان دارای شخصیتی خاص بودند که امام جواد(ع) به جود و کرم معروف بود و در راستای کمک به مستمندان و فقرا اهتمام ارزنده ای داشت.


وی با بیان این که ما باید از فرصت های مختلفی که در زندگی برای ما ایجاد می شود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، بیان داشت: انسان باید به دنبال آن باشد تا فرصت ها را از دست نداده و بهره برداری لازم از آن را داشته باشد.


استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که ماه رجب ماه استغفار است که باید تلاش کنیم تا در این ایام تبدیل به بنده خوب خدا شویم، گفت: انسان باید در هر شرایطی به دنبال آن باشد تا در راستای تقرب به خداوند منان حرکت کند.

 

حجت الاسلام فتحی با بیان این که انسان نباید تندخو باشد و باید اخلاق خوب و شایسته ای را سرلوحه امور خود قرار دهد، بیان داشت: نرم خویی خشنودی خداوند منان را به دنبال دارد که باید به این امر ارزنده توجه کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات