۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۷۴۶
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

باید به اصلح رای داد چه انتخاب شود چه نشود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز گفت: ما بین خود و خدای خود باید حجت داشته باشیم، مهم این نیست که فرد اصلح رأی می‌آورد یا نه، باید رأی درست را بدهیم.
درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمين قرائتي در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز شامگاه روز دوشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه در سلسله جلسات اخلاقی مسجد امام صادق(ع)واقع در میدان فلسطین تهران با بیان این‌که امام جواد(ع)مانند امام زمان(ع)در کودکی به امامت رسیدند و برای ما این سؤال پیش می‌آید که مگر یک کودک هم میتواند امام شود، گفت:مسأله‌ امامت علمی است که خدا به هر کس بخواهد می‌دهد.

 

وی با اشاره به داستان داوود و جالوت در قرآن کریم، بیان داشت: مگر در جنگ احزاب امیرمؤمنان(ع)عمرو بن عبدود را نکشت پس نباید به ایشان هم ملک، حکمت و علم داده شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این مطلب افزود: اهل سنت فقط حکمت را قبول دارند درحالی که مگر می‌شود خدا به داوود(ع) ملک، حکمت و علم بدهد ولی به امیر‌مؤمنان(ع) ندهد؟

 

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این‌که امام جواد(ع)در کودکی به امامت رسیدند، گفت: برای این‌که ایشان را از پای درآورند، ‌هزار سؤال طرح کردند و جلساتی ترتیب دادند که امام(ع) را ضربه فنی کنند، برای نمونه سؤالی درباره کشتن پرنده در خانه خدا پرسیدند که ایشان با جوابی آنها را حیرت زده کردند.

 

وی ابراز داشت:قرآن می‌فرماید دست دزد را قطع کنید درحالی که هر کسی از این آیه برداشت و تفسیر غلطی داشت و قسمتی از دست را معین کرد اما حضرت جواد(ع) فرمودند منظور قطع کردن چهار انگشت است زیرا بقیه دست برای خواندن نماز ضروری است.

 

رییس ستاد اقامه نماز همچنین اظهار داشت: از امام جواد(ع) پرسیدند چرا ارث زنان نصف مردان است؟ ایشان پاسخ دادند زیرا همه ارث زن پس انداز است و خرجی او به دوش مرد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه همین مطالب افزود:از امام جواد(ع)پرسیدند چرا دخترها زودتر از پسرها مکلف می‌شوند؟ ایشان فرمودند زیرا اگر زنی چهل سال عمر کند، ده سال از نماز محروم است و برای جبران آن خداوند زن را زودتر مکلف می‌کند.

 

وی اخلاق را مشکل کنونی جامعه دانست و ابراز داشت:با وجود دکتر و مهندس بسیار در جامعه باز هم بی‌اخلاقی وجود دارد و چیزهای دیگری بر ما حکومت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت:ادب و مشارکت در نماز دبستانی‌ها بیشتر از راهنمایی‌ها و راهنمایی‌ها بیشتر از دبیرستانی‌ها است و امروز دانشجو از کنار استادش رد می‌شود اما سلام نمی‌کند و دلیلش را این می‌داند که در ترم فعلی شاگرد این استاد نیست.

 

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: خدمت علامه طباطبایی رفتم و پرسیدم چرا من اوایل طلبگی در نماز گریه می‌کردم اما هم‌اکنون در نماز حواسم پرت است؟ ایشان در جواب گفتند آن علمی که خواندی علم نبوده است.

 

وی ابراز داشت: در حدیث داریم که هرکس را می‌بینید، بگویید از من بهتر است، اگر کوچکتر بود، بگویید گناه نکرده و اگر بزرگتر بود بیشتر عبادت خدا را کرده و اگر هم سن تو بود باز هم بگویید بهتر از من است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: ایمان ما ضعیف است؛ فکر می‌کنیم اگر دروغ نگوییم، روزی‌مان نمی‌ر‌سد، اگر تملق نکنیم به ما پست داده نمی‌دهند درحالی‌که خدا می‌فرماید راست بگویید روزی شما از حلال اندازه گیری شده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز ایمان را ریشه اخلاق عنوان کرد و با بیان این‌که باور کنید قدرت دست خدا است، ابراز داشت: فکر می‌کنند اگر این کاندیداهای ریاست جمهوری رأی نیاورند، بازنده شده‌اند اما اینطور نیست و اگر خدا بخواهد کسی را ذلیل کند، حتی در پست ریاست جمهوری هم این کار را می‌کند.

 

وی با تأکید بر این‌که عزت وذلت به‌دست خداوند است، گفت: امام خمینی(ره) با پنج میلیون نفر وارد ایران شد و ده میلیون در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: برخی ‌می‌گویند مگر رهبر معصوم است؟ رهبر معصوم نیست اما حرف ایشان برای ما حجت است و حتی برای بیمار، اگر چه آن بیمار مجتهد باشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز تأکید کرد: ما بین خود و خدای خود باید حجت داشته باشیم، مهم این نیست که فرد اصلح رأی می‌آورد یا نه باید رأی درست را بدهیم./9598/پ202/ص 

 

ارسال نظرات