۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۹۷۰
نماینده مردم مشهد:

نظر شورای نگهبان مرجعیت قانونی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به جایگاه قانونی که شورای نگهبان دارد همه باید به رای این نهاد احترام بگذارند و در مقابل قانون تمکین کنند.
حجت الاسلام پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره احترام به رأی شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت های کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در واقع در کشور ما و در همه جای جهان آن چیزی که مسائل و مشکلات را حل می کند قانون است و گاهی خلأ قانون ممکن است مشکلاتی را برای جامعه به وجود آورد و یا جامعه ای نسبت به قانون تمکین نداشته باشد در این صورت این موضعگیری در برابر قانون مخل نظام عمومی و حقوق همه افراد است.

وی افزود: در کشور ما نسبت به موضوع انتخابات قوانین جامع و کاملی  وجود دارد که مشخص کرده است افرادی که برای رسیدن به این موقعیت در معرض انتخابات قرار گیرند باید چه مسیری را طی کنند و در قانون شورای نگهبان به عنوان مرجع برای تشخیص صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای این موضوع هم شورای نگهبان زمان مناسب را برای بررسی صلاحیت های کاندیدای ریاست جمهوری داشته است و از بین گزینه هایی که انتخاب شدند با توجه به جایگاه قانونی که شورای نگهبان دارد و شفافیت شرایط در این موضوع، بهترین کار این است که همه اقشار در مقابل قانون تمکین کنند چرا که حرف اول و آخر را قانون می زند.

وی  با بیان این که عدم احراز صلاحیت بعضی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بدان معنا نیست که آنان در آینده و دوره های بعدی انتخابات نمی توانند شرکت کنند، تصریح کرد:در هرحال شرایط خوبی است که این کاندیداها خودشان را دراین مرحله محک بزنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رعایت و تمکین در برابر قانون از سوی افرادی که صلاحیت آنان احراز نشده بهترین سفارش است./934/ت303/ج

 

ارسال نظرات