۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۶۸۱۴۵
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ایران اجازه نخواهد داد سوریه به پایگاه رژیم صهیونیستی تبدیل شود/ رهبری همچون کوه در برابر تهدیدهای استکبار ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی با اشاره به این‌که رهبر انقلاب همچون کوهی در برابر ناملایمات و تهدیدهای استکبار ایستاده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد که سوریه به پایگاهی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نشست علمی «تبیین آرای فقهی رهبر معظم انقلاب در عرصه بین‌الملل» که پیش از ظهر امروز  به همت مدیریت ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم در مسجد این مجتمع برگزار شد، گفت: مسأله مهم در جامعه اسلامی موضوع استفاده از فرصت‌ها است.
وی با اشاره به این که استفاده از فرصت‌ها در تمام بخش‌های زندگی دارای ارزش است، افزود: فرصت‌ها غنیمت است و اگر از بین بروند تبدیل به غرامت و خسارت می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: فرصت جوانی، فرصت تحصیل در حوزه علمیه قم و فرصت حضور در شهر قم که حرم اهل‌بیت(ع) نامیده شده نعمت بزرگی است که خدواند به ما کرامت کرده و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی با بیان این‌که شخصیت امام خمینی(ره) در همین فرصت‌ها شکل گرفت و انقلاب هم در همین فرصت‌ها بود که به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد، خاطرنشان کرد: ما باید در استفاده از این فرصت‌ها از علمای بزرگ الگو بگیریم.
وی گفت: طلاب غیرایرانی که افتخار حضور در قم را دارند، باید شکر مضاعف را به جای آورند چون هم در شهری هستند که علمای بنام و بزرگی پرورش یافته‌اند و خداوند متعال از بین مردم کشورشان، تنها آنها را به این شهر مقدس دعوت کرده است.
ایران اسلامی خانه و مأمن طلاب غیرایرانی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ایران اسلامی خانه و مأمن طلاب غیرایرانی است، ابراز داشت: شما طلاب غیرایرانی باید از حضور در ایران بهره ببرید و با تجهیز خود به سلاح علم و عمل، به مردم کشورتان خدمت کنید.
وی بحث امامت و ولایت را یکی از سرمایه‌های بزرگ امت اسلام عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی نعمت ولایت است و اگر ولایت نبود انقلابی حاصل نمی شد.
درس خارج «ولایت فقیه» امام(ره) در نجف اشرف زمینه‌ساز شکل‌گیری انقلاب اسلامی
حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در سال‌های 1349 و 1348، تدریس درس خارج «ولایت فقیه» را در نجف اشرف آغاز کرد به صورتی که جزوه‌ای از این درس به شکل پنهانی در ایران نیز منتشر می‌شد و همین درس‌ها بود که زمینه‌ساز شکل‌گیری حکومت ایران، پس از انقلاب اسلامی شد.
وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) خدمات بسیاری همچون  تأسیس جمهوری اسلامی ایران، تعیین قانون اساسی کشور و تشکیل مجلس خبرگان را از خود به جای گذاشت، افزود: اکنون رهبر معظم انقلاب راه امام راحل را ادامه می‌دهند و به حق نیز از عهده انجام این مسؤولیت خطیر به شایستگی برآمده‌اند.
شب‌زنده‌داری و تهجد رمز موفیت رهبر معظم انقلاب
امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: من از قبل انقلاب با معظم‌‌له آشنا هستم و ایشان سحرخیزی و تجهد را از استادان خود همچون آیت‌الله خوانساری(ره) و امام خمینی(ره) آموخته‌اند و این جایگاه فعلی ایشان در بین مردم ایران و در عرصه بین‌الملل تنها به خاطر ارتباط با خداوند، نماز اول وقت و زهد و پارسایی ایشان است.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب دیگران و اطرافیان خود را مورد توجه قرار می‌دهند تا از زندگی عادی تجاوز نکنند و به دور از هرگونه تجمل‌گرایی باشند، تأکید کرد: اهتمام به نماز اول وقت و زهد و قناعت از دیگر ویژگی‌های مقام معظم رهبری است.
زندگی متعارف رهبری رمز محبوبیت ایشان در بین مردم
حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی ابراز داشت: از آنجایی که مدتی را همسایه ایشان بودم، شاهد بودم که زندگی خانوادگی معظم له تفاوتی با مردم عادی جامعه ندارد و این مسأله رمز محبوبیت رهبر معظم انقلاب در بین مردم است و سبب تفاوت زندگی ایشان با دیگر رهبران جهان شده است.
وی افزود: رهبران مستکبر جهان که رابطه رهبر ایران و مردم آن را می‌نگرند و می‌بینند نمی‌توانند همانند ایشان زندگی کنند دست به تخریب رهبری و ولایت فقیه می‌زنند.
نقش رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موفقیت جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موفقیت جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، گفت: نتیجه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، آن است که اکنون سید حسن نصرالله اعلام می کند «ما در ارتفاعات جولان با اسرائیل خواهیم جنگید»، ارتفاعاتی که بیش از 40 سال است در دست رژیم صهیونیستی قرار دارد.
وی با اشاره به شخصیت بین‌المللی رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: توسعه و پیشرفت علمی در سال‌های اخیر به خوبی نشان از قدرت رهبری ایشان دارد، به گونه‌ای که قبل از انقلاب برای هر یک میلیون نفر، 47 نفر محقق وجود داشت، اما اکنون از هر یک میلیون نفر، نزدیک به هزار محقق در کشور فعالیت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب همچون کوهی در برابر ناملایمات و تهدیدهای استکبار ایستاده است و همین امر سبب شده تا دشمنان و تروریست‌ها در سوریه به ترورها و انفجارهای بی‌هدف در بین مردم دست بزنند و دست شان از دولت سوریه کوتاه باشد که این موضوع هم به لطف خداوند به زودی خاتمه پیدا می‌کند.
اجازه نمی‌دهیم سوریه به پایگاهی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شود
وی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد که سوریه به پایگاهی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شود، افزود: به یاری خداوند، همگان به زودی می‌بینند که چگونه سوریه با کمک جمهوری اسلامی به پایگاهی برای آزادی غزه و قدس شریف تبدیل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مقاومت را تنها رمز پیروزی مردم سوریه دانست و خاطرنشان کرد: مسائل فرقه‌ای و جنگ بین شیعه و اهل‌سنت یکی از محورهای دسیسه دشمنان اسلام بوده و اکنون نیز در جریان است.
ایستادگی رهبر معظم انقلاب در مقابل موج تفرقه‌گرایی بین مذاهب اسلامی
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با قدرت در مقابل موج تفرقه‌گرایی بین مذاهب اسلامی ایستاده‌اند، گفت: برخی از کنفرانس‌ها و نشست‌های بین‌المللی که با حمایت غرب برگزار می‌شود، بذر اختلاف بین مسلمین می‌پاشد، بنابراین علمای جهان اسلام باید بیدار و هوشیار باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی در پایان اظهار داشت: باید قدر نعمت ولایت، امامت، علما و بزررگان دین را بدانیم و با استفاده از فرصت‌ها در برابر توطئه‌ها، کجروی‌ها و ظلم و خشونت بایستیم./907/پ201/ج
ارسال نظرات