۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۶۸۱۶۴
آیت الله کعبی:

حضور نامزدها با سلایق مختلف نوید بخش حماسه سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شورای نگهبان در روند تأیید صلاحیت ها با هیچ کس تعارف ندارد، گفت: این شورا به هیچ وجه تحت تأثیر فشارها قرار نمی گیرد و مصالح عالیه نظام را در گرو قانون مداری می داند.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از عمکرد شجاعانه و قاطعانه شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداهای دور یازدهم ریاست جمهوری، اظهار داشت: شورای نگهبان فصل الخطاب قانونی در احراز صلاحیت ها است و هر گونه حرکت برای عبور از آن و یا اعمال فشار برای بازگشت از نظر این شورا یک رفتار ناپسند، برخلاف قانون و ارزش های الهی و انقلابی و فرآیند مردم سالاری اسلامی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عملکرد شورای نگهبان را نقطه عطفی در مجموعه کارهای آن دانست و گفت: این اقدام قاطع، شجاعانه و بر اساس مرّ قانون بود که تعهد به ارزش های اسلامی دفاع و مردم سالاری اسلامی را تضمین کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شواری نگهبان با این کار نشان داد کسانی که از فتنه 88 تا کنون فتنه گران را حمایت کردند و یا توانایی لازم را به لحاظ شرایط مختلف ندارند نمی توانند سکان دستگاه اجرایی کشور را به عهده بگیرند.

آیت الله کعبی بیان داشت: کسانی که با انحراف بودند و فرقه سازی انحرافی داشتند به امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب خیانت کرده اند و ظلم آشکاری به نظام، ملت و گفتمان انقلاب اسلامی روا داشته اند اما متأسفانه شورای نگهبان را به ظلم متهم می کنند.

وی تقاضای تغییر نظر شوارای نگهبان را غیر قانونی دانست و گفت: متأسفانه کسانی که انتظار می رفت در چارچوب ارزش های اسلامی حرف بزنند و از میراث امام(ره) و شهدا پاسداری کنند با یک مغالطه آشکار برخلاف رهنمودهای امام(ره) تقاضاهای غیر قانونی دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح نظریات امام(ره) در مورد شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: امام(ره) همواره می فرمود شواری نگهبان غیر از خدا نباید ملاحظه هیچ کسی را کند و همیشه به قانون توصیه می کردند و می گفتند هرکس نظر شورای نگهبان را رد کند مفسد است.

حضور نمایندگان همه سلایق سیاسی در میان تأیید شدگان نوید بخش حماسه سیاسی است

آیت الله کعبی با توجه به تنوع طیف ها و سلایق سیاسی در گزینه های تأیید صلاحیت شده و اعتقاد آنها به مبانی جمهوری اسلامی، گفت: قطعا این کار قدرت انتخاب بالایی را برای مردم فراهم می آورد و زمینه خلق حماسه سیاسی را بوجود آورده است.

وی با بیان این که شورای نگهبان در روند تأیید صلاحیت  ها با هیچ کس تعارف ندارد، ابراز داشت: این شورا به هیچ وجه تحت تأثیر فشارها قرار نمی گیرد و مصالح عالیه نظام را در گرو قانون مداری می داند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: شورای نگهبان همان گونه که انتظار می رفت در یک فرآیند کاملا قانونی با بهره مندی از اقدام کارشناسانه، مطالعات گسترده، سازو کار قانون انتخابات و اصل 115 قانون اساسی جلوی زیاده خواهی، نفوذ، وابستگی جریان های انحراف و فتنه ایستاد.

آیت الله کعبی شورای نگهبان را همواره در اجرای قانون و صیانت از نظام اسلامی موفق خواند و گفت: آنها با حجت شرعی و با قاطعیت و امانت داری عمل می کنند و از مصادیق«لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لاَئِمٍ» هستند و به ملامت ملامت گران هیچ توجهی ندارند؛ اگر کسی برای خدا و مخلصانه کار کند، خداوند متکفل دفاع از وی خواهد بود./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات