۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۶۸۲۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اعتکاف فرصتی برای متصل شدن به خدای متعال است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که اعتکاف فرصتی برای متصل شدن و ارتباط یافتن دائم با خدای متعال است، گفت: اگر کسی حال او در اعتکاف و پس از اعتکاف تفاوت داشته باشد، به خداوند متصل نشده است.
حجت‌الاسلام احمد پناهيان، رييس مؤسسه فرهنگي فخرالائمه(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر جمعه در مراسم معنوی اعتکاف که در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار شد، گفت: ماه رجب و اعتصام به ماه رجب سبب می‌شود که بنده برترین چیزی که نزد خداوند است، صاحب شود و دست‌یابی به هدایت یکی از این امور است.

وی افزود: وقتی خداوند در دعای ماه رجب می‌فرماید اگر از من هدایت بخواهی، من به تو هدایت را می‌دهم این امر بسیار بزرگی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که تعلقات دنیا دست و پای انسان را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شیاطین درون و برون دست و پای انسان را می‌بندند، نوجوانان و جوانان تا پا به سن نگذاشته‌اند و تا گرفتار دنیا نشده‌اند، می‌توانند از اعتکاف بهره‌های بسیاری ببرند.

وی دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: خدای متعال به واسطه اجابت خواسته ولی از سوی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی به آنان مقام بالایی عطا کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در صحیفه این جنگ را جنگ حق و باطل نامیدند، جنگ تحمیلی جنگی است که صدق مؤمنان شناخته می‌شود، در جنگ اتفاقات بسیاری افتاد که همه این اتفاقات انتقال پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: در جنگ باب جهاد و باب معاشقه با خداوند باز شد و موهبت و کرامت الهی شامل حال جوانان شد، کسانی قبل از جنگ پیدا شدند که خداوند به وسیله آنان رحمت خود را شامل کشور ایران کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایت «ان الجهاد باب من ابواب الجنة فتحه الله لخاصة اولیائه» اشاره کرد و ادامه داد: خداوند اهل جهاد را پیدا کرد و به همین دلیل جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، به همین دلیل هم هنوز امام زمان(عج) همچنان ظهور نکرده‌اند.

وی بیان داشت: خداوند منتظر است که انسان‌ها برای جهاد آماده شوند تا امام زمان(عج) ظهور کند که اگر اتصال به خداوند نباشد این آمادگی به وجود نمی‌آید، خدا در سوره صف می‌فرماید خداوند دوست دارد که صف به صف بایستید تا امر دین اجرا شود و وقتی اتصال به خدا صورت نگیرد، آن چه که اتفاق می‌افتد مهم نیست.

حجت‌الاسلام پناهیان ابراز کرد: انسان اگر در اعتکاف حضور می‌یابد باید از فرصت استفاده کند و به خداوند اتصال بیابد، انسان اگر به خداوند اتصال بیابد بعد از اعتکاف حال او عوض نمی‌شود.

وی ادامه داد: کسی که مؤمن حقیقی و وصل به خدای متعال شد، هیچ‌گاه عوض نمی‌شود، اگر کسی حال درون اعتکاف و برون از اعتکاف وی تغییر کرد، معلوم می‌شود که وصل نشده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که اعتکاف عبادتی برای جمع‌آوری ثواب و تنها ریزش گناهان نیست، اظهار کرد: انسان اگر با اطاعت از حضرت حق وصل شد خداوند قلب او را روشن می‌کند و اگر کسی از مسیر حق و پیروی از پیامبر(ص) و ولی او انحراف پیدا کرد، انحراف می‌یابد./914/پ202/ی

ارسال نظرات