۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۶۸۲۷۶
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

مردم به خاطر اشخاص پای صندوق ها حاضر نمی شوند/ رییس جمهور آینده مرعوب غرب نباشد

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: اگر همیشه می‌گفتیم حضور در انتخابات وظیفه است، این بار می‌گوییم هر کسی که در انتخابات شرکت نکند و با این کار خود موجب تضعیف اسلام و انقلاب شود باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.
حجت الاسلام عبدالله حاج صادقي حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عصر جمعه در مراسم یادبود شهدای سوم خرداد که در گلزار شهدای سوم خرداد قم برگزار شد، با بیان این‌که یکی از نشانه‌های تغییر ناپذیر الهی این است که هر امتی که قدردان نعمت‌ها باشد، آن نعمت‌ها برای آنها حفظ می‌شود، گفت: خداوند در برابر نعمت‌ها تنها قدرشناسی بندگان را می‌خواهد.
وی با اشاره به آیات قرآن، ابراز کرد:‌جامعه‌ای که قدرشناس نعمت‌های الهی باشند خداوند آن نعمت‌ها را برای آنها زیاد می‌کند و اگر قدردان نباشند عذاب الهی در انتظار آنها است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که در قرآن دو دسته نعمت ظاهری و معنوی ذکر شده است، اظهار کرد: نعمت دین جزو نعمت‌های بزرگ معنوی است چون انسان با دین به کمال می‌رسد.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با اشاره به آیات قرآن نعمت ولایت را از دیگر نعمت های بزرگ الهی خواند و گفت: عالی‌ترین نعمت معنوی، نعمت ولایت است، چون خداوند با آمدن ولایت می‌فرماید؛ اتممت علیکم نعمتی.
وی با بیان این‌که خداوند نعمت ولایت و محبت اهل بیت(ع) را به ما ارزانی کرده و باید قدردان آن باشیم، ابراز کرد: نعمت ولایت از نعمت دین برتر است، چون ولایت مغز و عامل کمال دین است؛ خداوند دین را بوسیله ولایت امضا کرد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه نعمت دولت کریمه را از دیگر نعمت‌های الهی خواند و اظهار کرد: بیش از سه دهه است که نظام اسلامی در کشور حاکم است؛ در هیچ جای تاریخ نیست که حکومت طاغوت بگذارد در چنین مدتی اسلام بر یک مملکت حکمفرما شود.
حجت‌الاسلام حاج صادقی ادامه داد: با رحلت پیامبر(ص) نظام اسلامی از بین رفت و پس از بیست و پنج سال حضرت علی(ع) نظام ولایی را بر پا کرد اما کمتر از پنج سال این حکومت از بین رفت.
وی افزود: خوشبختانه خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفت و نظام ولایی در دهه چهارم با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و دشمنان را ذلیل و خوار کرده است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه نعمت شهادت را از دیگر نعمت‌های بزرگ الهی ذکر کرد و گفت: شهادت هدیه‌ای الهی است و هیچ نعمتی به آن نمی‌رسد،‌کسانی که زمان پیامبر شهید شدند نعمتی نصیبشان شد که در فتنه پس از ایشان گرفتار نشدند، اما متأسفانه برخی در جنگ تحمیلی مجاهدت کرده و شهید نشدند و در فتنه بعد از جنگ مردود شدند.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با اشاره به روایتی از حضرت عی(ع) خاصیت فتنه را تاریکی فضا دانست و ابراز کرد:‌ در تاریکی فضای فتنه برخی فریب دشمن را خوردند اما مردم ایستادند و خون شهداینشان آنها را نجات داد.
وی با بیان این‌که وقتی حضرت علی(ع) خبر شهادتش را از پیامبر(ص) شنید، پرسید آیا در آن زمان دیندار هستم یا نه، بر ضرورت دعا برای عاقبت به خیری تأکید کرد و اظهار داشت: انسان نباید به آینده خود اطمینان داشته باشد و نگوید چون من در جبهه بوده و اهل عبادت هستم نباید نگران پایان کار خود باشم.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این‌که شهدا زمینه سازان ظهور حضرت مهدی(ع) هستند، گفت: شهدا با کاری که کردند مقدمه حکومت حضرت را فراهم کرده و قطعا در زمان ظهور برمی‌گردند و به ایشان کمک می‌کنند.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این‌که شکر نعمت به دیدن نعمت و صاحب نعمت و استفاده درست از آن است، ابراز کرد: شکر نعمت دین پیروی از آن و شکر نعمت ولایت فرمانبرداری از آن است.
وی با تأکید بر این‌که اگر کسی خود را خرج دین کند برای همیشه زنده می‌ماند، اظهار کرد: شهدای ما به تبعیت از امام حسین(ع) و یاران با وفایش برای زنده ماندن دین جان خود را فدا کرده و برای همیشه زنده ماندند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه، تلاش برای حفظ و بقای نظام اسلامی را امری ضروری خواند و با بیان این‌که امروز بزرگ‌ترین تکلیف ما مقاومت در برابر دشمن با توجه به هدایت‌های رهبری است، گفت: تلاش برای حفظ نظام به این است که در برابر فتنه‌ها، تهاجم فرهنگی و تلاش دشمن برای شکستن نهضت بایستیم.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این‌که حکومت حضرت علی(ع) بهترین مدل حکومت اسلامی است، به علل پایدار نماندن آن اشاره کرد و اظهار داشت: علت پایدار نماندن حکومت حضرت علی(ع) دشمنان نبودند بلکه به خاطر عدم بصیرت و فریب خوردن یاران ایشان از دشمن بود.
وی تأکید کرد: دشمان امروز نیز به دنبال طراحی‌هایی هستند که بازیگران داخلی آنها را عملی کنند تا وقتی قرآن بر سر نیزه رفت عده‌ای مقدس مآب بگویند دست از جنگ برداریم.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که امروز دوران بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن است، ابراز کرد: شخصیت‌ها و جناح‌ها باید مراقب باشند که بازیچه دشمن نشوند؛ شاخص امروز ما ولایت است اما متأسفانه برخی ولایتی را که باید مطاع باشد می‌خواهند مطیع کنند.
حجت‌الاسلام حاج صادقی ادامه داد: برخی به دنبال زمینه سازی برای تسلیم رهبری هستند اما بدانند که مردم بصیر و ولایی ما پشت سر رهبری هستند و نمی‌گذارند کسی از قانون تخطی کند.
وی با بیان این‌که در حکومت حضرت علی(ع) ایشان از حمایت مردم برخوردار نبودند، رمز موفقیت رهبر معظم انقلاب را پیروی مردم از ولایت دانست و گفت: رهبری بسیج و امت را پشت سر خود می‌بیند و قطعا هر فردی در مقابل انقلاب و رهبری قرار گیرد محکوم به حذف است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که امام و امت دو امری است که نظام اسلامی را حفظ می‌کند، ابراز کرد: امام خمینی(ره) خطاب به کسانی که خود را دایه دلسوز تر از مادر انقلاب می‌دانستد، فرمودند؛ انقلاب مسیر خود را می‌رود و شما مراقب باشید که از آن عقب نمانید.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با تأکید بر این‌که امروز با بصیرت و ولایت محوری باید در برابر دشمنان ایستادگی کرد، اظهار کرد: ملت ما نمی گذارند با ولی فقیه و جانشین امام معصوم(ع) همانند مسلم امام حسن(ع) برخورد شود.
وی تصریح کرد: شرط ظهور تولی و تبری است که امروز محقق شده و مردم ما مردم مدینه زمان پیامبر و کوفه زمان حضرت علی(ع) نیستند و پشت سر رهبر خود ایستاده‌اند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تحلیل‌های دشمنان برای از بین بردن نظام اسلامی، گفت: آمریکا امروز به این نتیجه رسیده که انقلاب را تنها مردم می‌توانند تضعیف کنند، از این‌رو بر مردم فشار آورده و تحریم‌های خود را افزایش داده است.
حجت‌الاسلام حاج صادقی ادامه داد: هدف دشمن از تحریم‌ها این است که مردم را خسته و علیه نظام تحریک کند تا مردم به نظام رأی نداده و از رهبری تبعیت نکنند.
وی تأکید کرد: دشمنان باید بدانند، مردمی که از جان خود برای حفظ انقلاب گذشتند برای نان از انقلاب نمی‌گذرند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تغییر محاسبات مسؤولان را از دیگر نقشه‌های دشمن برای رسیدن به اهداف خود دانست و ابراز کرد: البته دشمن در این زمینه به موفقیت‌هایی نیز دست یافته و متأسفانه برخی از مسؤولان لغزیدند و به دنبال نوشاندن جام زهر به رهبری بودند.
حجت‌الاسلام حاج صادقی در ادامه با اشاره به بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، گفت: برخی می‌گفتند اگر صلاحیت برخی تأیید نشود اتفاقاتی می‌افتد اما همه مشاهده کردند که هیچ اتفاقی نیفتاد، چون آنقدر مردم و رهبری محکم ایستاده‌اند که کسی جرأت نمی‌کند برخورد نا مناسب انجام دهد.
وی ادامه داد: درود بر مسؤولانی که جز رضای خدا و مصلحت امت و ولایت به دنبال هیچ چیز دیگر نیستند و بدون توجه به تهدیدها و فشارها وظیفه قانونی خود را انجام دادند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این که انقلاب وابسته به هیچ فردی نیست و متعلق به خدا است، ابراز کرد: دهه چهارم دهه پیشرفت و عدالت است نه تثبیت، چون انقلاب تثبیت شده و مسوؤلان باید بدانند که آنها می‌روند و این اسلام است که باقی می‌ماند.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با بیان این‌که انتخابات صحنه مبارزه دشمن با نظام اسلامی است، اظهار کرد: دشمن با استفاده از تحریم‌ها به دنبال بی اعتمادی مردم به نظام و در نهایت حضور کم رنگ آنها در انتخابات است.
وی ادامه داد: آروزی دشمن این است که میزان مشارکت مردم در انتخابات کم‌تر از گذشته باشد؛ آنها می‌گویند اگر 40 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند پیروزی بزرگی نصیب شان شده است در صورتی که در دنیا 40 درصد مشارکت بالایی محسوب می‌شود.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که دشمن به دنبال انتخاب کسی است که خطر کمتری برای غرب داشته و اهل سازش باشد، گفت: یکی از ملاک‌های ما برای انتخاب باید این باشد که اگر دشمن خواست فردی خاص رأی بیاورد به او رأی ندهیم.
حجت‌الاسلام حاج صادقی ادامه داد: حالا که دشمن به دنبال حضور کم رنگ مردم در انتخابات است، ما باید با حضور گسترده و قوی خود حماسه‌ای که مد نظر رهبری است را خلق کنیم که تعجب دشمن را برانگیزاند.
وی با شاره به اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پر شور و حداکثری در آن خطاب به برخی از علمای قم، گفت: برخی از شما و مردم تا کنون در انتخابات احساس تکلیف نمی‌کردید، اما این بار وضعیت متفاوت است و دشمن می‌خواهد ببیند که تحریم‌ها بر ملت اثر کرده و می‌خواهد به اروپایی‌ها بگوید که مردم ایران شکننده هستند!
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: اگر همیشه می‌گفتیم حضور در انتخابات وظیفه است، این بار می‌گوییم هر کسی که در انتخابات شرکت نکند و با این کار خود موجب تضعیف اسلام و انقلاب شود باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.
حجت‌الاسلام حاج صادقی با اشاره به سخن عده‌ای که عدم احراز صلاحیت برخی را سبب کم انگیزگی مردم برای حضور در انتخابات می‌دانند، گفت: مردم حضور در انتخابات را تکلیف می‌دانند و برای احزاب و جناح‌ها پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند و انگیزه مردم در انتخابات انگیزه‌ای خدایی است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که رییس جمهور آینده نباید مرعوب غرب باشد، اظهار داشت: تعبد به اسلام و تقید به احکام، اخذ سیاست و اقتصاد از دین، تبعیت از ولایت فقیه، خدمت به مردم، ایستادگی در برابر دشمنان، توانمند نسبت به مسؤولیت ریاست جمهوری و تقوا را از ویژگی‌های رییس جمهور آینده برشمرد./927/ز502/ج
ارسال نظرات