۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۶۹۱۹۹
آلمان پس از اتریش؛

شکاف اتحادیه اروپا عمیق تر شد

خبرگزاری رسا ـ صدر اعظم آلمان: راه حل واقعی بحران سوریه از مسیر سیاسی می گذرد و آلمان جدا از تصمیم دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، در هیچ شرایطی به مخالفان دولت سوریه سلاح نخواهد فرستاد.
آنجلا مرکل و شکاف در اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه صدای آمریکا در خبری گفت: صدر اعظم آلمان لغو ممنوعیت ارسال سلاح از سوی اتحادیه اروپا به مخالفان سوری را کار درستی نمی داند
خانم مرکل در ادامه گفت: راه حل واقعی بحران سوریه از مسیر سیاسی می گذرد و آلمان جدا از تصمیم دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، در هیچ شرایطی به مخالفان دولت سوریه سلاح نخواهد فرستاد.
شبکه صدای آمریکا با اشاره به عمیق تر شدن اختلافات موجود در اتحادیه اروپا در قبال سوریه گفت: آلمان تاکید دارد که سوریه درگیر جنگ داخلی است و سلاح فرستادن به آن کشور کار صحیحی نمی باشد. دولت آلمان روی کنفرانس آتی سوریه که از سوی آمریکا و روسیه پیشنهاد شده است حساب ویژه باز کرده است.
شایان ذکر است قبل از این تغییر موضع آشکارِ دولت آلمان، گرهارد شیندلر رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور پیش بینی کرده بود نظام بشاراسد تا ابتدای سال 2013 سقوط خواهد کرد، اما اخیرا در نشستی محرمانه گزارش خود را مبنی بر تسلط قریب الوقوع ارتش سوریه بر تمام کشور سوریه به اطلاع سیاستمداران آلمان رسانده است./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات