۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۶۹۳۰۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره های آموزشی اخلاقی و تربیتی در حوزه علمیه خواهران، نخستین کارگاه فنون تبلیغ جامعة المصطفی العالمیة مشهد، پنجمین جلسه مباحث اخلاق اسلامی مقطع تحصیلات تکمیلی و دفاعیه پایان نامه بررسی احکام فقهی و آثار فیزیولوژیک استعمال مواد مخدر برخی از خبرهای کوتاه استان خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد، خانم دهقان مسؤول واحد فرهنگی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) از برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد اخلاقی و دینی در ایام تابستان، خبر داد.

وی با بیان این که این دوره ها در خرداد و تیرماه برای گروه های سنی مختلف برگزار شود، افزود: مهارت های ازدواج آگاهانه، راهکارهای زندگی مشترک آرام، تکنیک های ارتباط موثر با یکدیگر، کارگاه آموزشی ویژه زوجین با موضوع خانواده موفق، دومین دوره آموزشی تربیت فرزند، سومین دوره آموزشی مزاج شناسی، گیاهان دارویی دوره آموزشی آشنایی با فرقه های ضاله از جمله این دوره ها هستند.

دهقان گفت: همچنین با توجه به شروع ماه مبارک رمضان دوره آموزشی تهذیب نفس با محوریت اخلاق مداری نیز برگزار خواهد شد.

علاقه‎مندان برای شرکت در این دوره ها می توانند تا پایان خرداد ماه با مراجعه به واحد فرهنگی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

 

برگزاری نخستین کارگاه فنون تبلیغ جامعة المصطفی العالمیة مشهد

حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رییس مجتمع آموزش عالی مشهد در نخستین کارگاه فنون تبلیغ سال جاری که از سوی مدیریت ارتباطات و بین الملل المصطفی مشهد چندی پیش با موضوع «تحلیل مسائل سیاسی منطقه» در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران، نه به عنوان ایران و نه به عنوان تشیع، بلکه به عنوان نماد یک حکومت اسلامی پس از 1400 سال به روی کار آمد و مهم تر آنکه هیمنه یک حکومت 2537 ساله را درهم شکست و امروز این انقلاب اسلامی میراثی است که در دستان من و شما قرار گرفته و در سراسر جهان تبدیل به یک مهد برای تمام علاقمندان به اسلام اصیل شده، اسلامی که امام راحل(ره) از او به عنوان اسلام ناب محمدی(ص) یاد کرده است.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر تصریح کرد: ما در جنگ تحمیلی به ظاهر با یک کشور که در واقع با 50 کشور دنیا درگیر بودیم؛ باور کنید کشورهای جهان در کمک به عراق هرچه داشتند رو کردند تا نوای اسلام را سرکوب کنند ولی موفق نشدند و الآن پس از گذشت سی و چهار سال از عمر انقلاب اسلامی با فائق آمدن بر تمامی آن مشکلات سربلند و پیروز از میدان نبرد خارج شده ایم، نبردی که در قالب های دیگر و در جبهه های دیگر همچنان نیز ادامه دارد.

 

وی یادآور شد: امروز این همان جمهوری اسلامی ایران است که روزی قرار بود 3روزه از سوی صدام فتح و سرنگون شود اما این چنین نشد، امروز جبهه مقابل ایران آمریکا است، ما به عنوان سردمدار اسلام و توحید و آمریکا نیز به عنوان سردمدار کفر در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده ایم.

رییس مجتمع آموزش عالی مشهد اظهار داشت: آمریکا می خواهد از جریان های مخالف شیعه، مثل سلفی ها و در جنبه های نظامی آن مثل القاعده و طالبان فعالیت و اسلام خواهی ما را سرکوب کند ولی آنچه امروز حاصل شده است با خواسته های آن ها بسیار متفاوت است.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر یادآور شد:  برخی از افراد از روی علم و آگاهی و یا جهل و نادانسته مسائلی را بازگو می کنند که بیانگر تصور مثبت این افراد نسبت به تعاملات آمریکا با ملل اسلامی است و شاید تصورشان این باشد که آمریکا با یک نگاه اصلاحی وارد منطقه شده است و می خواهد منطقه را آباد کند آن هم با این دید که این مسلمان ها که خودشان بی عرضه هستند و ما برویم مردم افغانستان را نجات بدهیم، مردم عراق را نجات بدهیم و همچنین مردم بحرین و پاکستان را، و دلشان برای ما سوخته است؛ آیا این که امروز ما دشمن اسلام را به عنوان دولت معمار و منجی کشورهای اسلامی بشناسیم درست است؟

 

وی بابیان این که  در رابطه با انتخابات ایران مسأله این است که استکبار روی آن سرمایه گذاری کرده است، تصریح کرد: مستکبران مدعی دموکراسی و مدعی حداکثری جریانات سیاسی خودشان در دنیا هستند؛ همه تلاششان را کردند اما مشارکت مردمی آن ها در تمامی عرصه ها بیش از 51 درصد نشد.

مهدوب مهر افزود: در جمهوری اسلامی پس از گذشت بیش از سی سال از انقلاب و برگزاری حدود 30 انتخاب رسمی در کشور غیر از انتخابات مرحله دوم، میان دوره ای و متفرقه مربوطه به مسائل استانی، شکوه انتخابات سال به سال بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: این تضادها میان شعارهای دشمنان، مبنی بر عدم دموکراسی در ایران و درصد مشارکت ها در انتخابات ها آن هم در شرایطی مثل جنگ، تحریم ها و تبلیغات سوء دشمن، روشنگر تبلیغات مغرضانه ای است که در جهت تخریب وجهه ایران اسلامی از سوی دشمنان صورت می گیرد؛ در هر جای دنیا، کافی است یک تیر در یک منطقه شلیک شود بلافاصله انتخابات در آنجا لغو می شود اما مردم ما در بدترین شرایط مانند جنگ، انتخابات را به بهترین نحو و با اکثریت مشارکت برگزار کردند.

 

رییس مجتمع آموزش عالی مشهد یاد آور شد: توجه داشته باشید که انتخابات پیش رو از انتخابات دور قبل حساس تر است، یعنی سناریویی که استکبار جهانی جهت مخدوش کردن اقتدار نظام اسلامی طراحی کرده در این مرحله خطرناکتر است و یکی از مهم ترین اهداف آن ها این است که از فضلا وطلاب حوزه های علمیه در راستای رسیدن به این اهداف استفاده کنند.

 

پنجمین جلسه مباحث اخلاق اسلامی مقطع تحصیلات تکمیلی با حضور استاد سید جعفر طباطبایی

به همت معاونت فرهنگی تربیتی این مجتمع، پنجمین جلسه از سلسله جلسات اخلاق اسلامی ویژه طلاب ارشد و دکتری در سال جاری امروز نهم خرداد ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی استاد درس اخلاق حوزه، ساعت 9 صبح در محل ساختمان تحصیلات تکمیلی مجتمع آموزش عالی مشهد (حسینیه مرحوم فولادکار) برگزار شد.

 

دفاعیه پایان نامه بررسی احکام فقهی و آثار فیزیولوژیک استعمال مواد مخدر

صد و شصت و پنجمین جلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشدجامعه الصطفی العالمیه مشهد مقدس با عنـوان «بررسی احکام فقهی و آثار فیزیولوژیک استعمال مواد مخدر» با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر و داوری  حجت الاسلام والمسلمین دکتر دانشور ثانی که به همت حجت الاسلام سید حسن حسینی رهیاب تدیون شده است، 12 خردادماه ساعت 10:30 دقیقه در محل این مرکز واقع در جنب کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) دفاع می شود.

 

کارگاه روش مناظره در مدرسه تخصصی خواهران المصطفی مشهد برگزار شد

به همت اداره پژوهش این مرکز، کارگاه روش مناظره با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفر مرادی، محقق و مدرس حوزه و دانشگاه با هدف آشنایی طلاب با آداب، اخلاق، فنون مناظره و تقویت در زمینه اجرای مناظره 6 الی 8 خرداد ماه سال جاری از ساعت 20:30 الی 22 در مدرسه علویه(مطهری جنوبی 18) برگزار شد./930/د101/غ

ارسال نظرات