۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۶۹۴۳۲
امام جمعه موقت گرگان:

حضور حماسی مردم، دشمن را برای همیشه مایوس می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت با اشاره به در پیش بودن انتخابات در کشور گفت: حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای و خلق حماسه سیاسی، دشمن را برای همیشه ناامید و مایوس خواهد کرد.
اخبار انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت السلام رسول رضایی، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه مرکز استان افزود: براین اساس مردم باید پای صندوق های رای اجتماع بزرگ و عظیمی داشته باشند تا آن حماسه سیاسی و مایوسی دشمن خلق شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما نباید نسبت به این رخداد مهم و حیاتی بی تفاوت باشیم و باید کمر همت نسبت به این حضور ببندیم.

 

خطیب موقت گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب، اظهار کرد: در آن روز کل کشور و ملت های مسلمان جهان داغدار و عزادار شدند و در روز 16 خرداد آن نماز باشکوه بر بدن پاک و مطهر ایشان برپا شد و ده میلیون در روز تشییع پیکر و در روز رحلت ایشان هفت میلیون نفر حضور داشتند که این حضور تاکنون در کل دنیا بی سابقه بوده است.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه به فرا رسیدن 15 خرداد اشاره کرد و یادآور شد: در دوم فروردین سال 1342 نیروهای شاهنشاهی به مدرسه فیضیه حمله کردند و تعدادی از طلاب را به شهادت رساندند و همه کتب دینی و قرآن را به زمین ریختند.

 

وی ادامه داد: در آن روز حضرت امام خمینی (ره) دست به کار شدند و این موضوع حدود دو ماه و نیم طول کشید تا علمای کشور از این موضوع مطلع شدند و روز 15 خرداد که همزمان با حادثه عاشورا بود، نیروی رژیم شاه وارد مدرسه فیضیه شدند و آن حادثه غمبار را  به وجود و دو شب بعد حضرت امام را در منزلشان دستگیر و زندانی کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از این حادثه مردم قم و شیراز قیام کردند و در آن روز 15 هزار نفر از مردم بیگناه به خاک و خون کشیده شدند و این مساله باعث شد تا حضرت امام 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کنند.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود به ده خرداد روز جهانی بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: همه مردم به خصوص جوانان باید دخانیات از هر نوعش را از خود دور کنند، زیرا دخانیات بیماری های زیادی را به همراه دارد که از آن جمله سرطان و بیماری های قلبی است.

 

 

وی یادآور شد: بعد از ارتحال ملکوتی امام راحل در همان روز مجلس خبرگان رهبری بلافاصله با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان جانشین امام، جلوی توطئه های دشمنان را گرفتند که این انتخاب برکات بسیار مهم و ارزشمندی برای نظام، انقلاب و اسلام به همراه داشت.

 

وی گفت: در آن مقطع کشور آبستن حوادث متعددی از جمله جنگ تحمیلی بود و یک سال بعد جنگ به پایان رسید که رهبر معظم انقلاب با همه دشواری ها به خوبی با سرپنجه تدبیرشان مشکلات را حل کردند.

 

وی همچنین به در پیش بودن سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به این که سالی یکبار نام آن امام بیان می شود، باید مجالس باشکوهی برگزار کنیم.

 

 خطیب موقت در خطبه اول نماز جمعه گرگان گفت: یکی از بهترین هنرهای انسان این است که انسان در عین بی نیازی رعایت تقوا، حلال و حرام را داشته باشد و انسان باید در حالت آرامش رعایت تقوا را داشته باشد.

 

حجت الاسلام رضایی افزود: رعایت تقوا و ایراد کلمه حق در حالت آرامش کار سختی نیست, اگر انسان در حالت غضب تقوا را رعایت کند این انسان متقی خواهد بود.

 

به گفته وی، انسان اگر در برابر دشمن قرار بگیرد و از حد طبیعی خارج نشود، انسانی متدین خواهد بود و در واقع انسان متقی در زندگی  هم رعایت تقوا دارد و هم اسراف نمی کند./950/پ201/ش

ارسال نظرات