۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۶۹۶۰۷
نماینده اهواز در مجلس:

مجمع نمایندگان خوزستان از کاندیدای خاصی حمایت نمی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان خوزستان در نشستی به بررسی کاندیدای ریاست جمهوری پرداخت اما به سبب نظرات مختلف نمایندگان این نشست نتیجه ای در بر نداشت و تصمیم بر این شد که مجمع نمایندگان خوزستان از کاندیدای خاصی حمایت نکند.
سيد شکرخدا موسوي، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید شکرخدا موسوی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود در اهواز با اشاره به امضای نامه نمایندگان مجلس به شورای نگهبان گفت: در آن نامه ای که 100 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور پشتیبانی و حمایت از شورای نگهبان امضا کرده بودند نامی از آقای هاشمی آورده نشده بود.

وی افزود: در آن نامه نمایندگان با حمایت از تصمیمات شورای نگهبان از فقها و حقوقدانان خواستند تا با اعتماد به نفس بیشتر وظایف قانونی خود را انجام دهند.

موسوی تصریح کرد: مجمع نمایندگان خوزستان در نشستی به بررسی کاندیدای ریاست جمهوری پرداخت اما به سبب نظرات مختلف نمایندگان این نشست نتیجه ای دربر نداشت و تصمیم بر این شد که مجمع نمایندگان خوزستان از کاندیدای خاصی حمایت نکند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: جایگاه نمایندگی مجلس بالاتر از آن است که کسی بخواهد با این عنوان و به صورت همزمان رییس ستاد یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری شود.

وی انتخاب اصلح در این دوره از انتخابات را کاری مشکل دانست و اظهارداشت: در این دوره به سبب نزدیک بودن نظرات و برنامه های کاندیداها انتخاب فرد اصلح کار بسیار مشکلی است، اما در پایان فرد منتخب مردم رییس جمهور خواهد شد.

وابسته به جریان و دولت خاصی نیستم

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خدمت به مردم و رفع مشکلات نظام به فرد و گروهی فکر نکرده و وابسته به جریان یا دولت خاصی نیستم.

وی تصریح کرد: در مدت کاندیداتوری حتی به فرزند خود نیز وعده پست و مقام نداده و تلاش کردم تنها وامدارم مردم باشم.

نگاه قومیتی به مسائل عامل اصلی عقب ماندگی خوزستان است

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نگاه قومیتی به مسائل را عامل اصلی عقب ماندگی خوزستان دانست و افزود: امروز در برخی ادارات و دستگاه های کلیدی خوزستان از 40 مدیر آن 90 درصد متعلق به یک قومیت هستند که در حال پیگیری و چرایی این مسأله هستیم.

وی شایسته سالاری را مسأله ای ضروری در مدیریت اعلام کرد و بیان داشت: در مدیریت کلان استان باید به سمتی پیش برویم که شایسته سالاری در دستور کار قرار گیرد و لابی گری در میان مدیران ارشد از بین برود.

موسوی تأکید کرد: بزرگان استان و آنهایی که پست های کلیدی کشوری در دست دارند اگر برای خوزستان تلاش نکنند به مردم خیانت کرده اند.

مدیران ارشد خوزستان در تراز مدیریت استان نیستند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با انتقاد از پایین بودن سطح مدیران خوزستانی و عدم صلاحیت آنان در تراز یک مدیر استانی گفت: مدیران ارشد خوزستان برای رفع مشکلات باید در تراز مدیریت یک وزارتخانه باشند.

وی با اعلام اینکه مدیر غیر بومی برای خوزستان دلسوزی نخواهد کرد، افزود: در آینده کاری خواهیم کرد که دیگر مدیر غیر بومی در خوزستان وجود نداشته باشد.

موسوی با انتقاد شدید از استفاده مدیران غیر بومی در استان اظهارداشت: در یکی از دستگاه های استان که بیش از 15 هزار کارمند دارد مدیری بر سر کار آمده است که در هفته تنها 24 ساعت در محل کار خود حضور داشته و بیشتر زمان خود را در تهران به سر می برد.

خوزستان در دولت سازندگی 8 سال از دیگر استانهای کشور عقب ماند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به آسیب های 8 سال جنگ تحمیلی در خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان در مدت 8 سال جنگ تحمیلی در توقف کامل قرار داشت و هیچگونه عمران و آبادی در آن انجام نشد.

وی افزود: پس از گذشت 2 سال از جنگ تحمیلی ادارات و نهادها حاضر به ساخت و ساز در خوزستان نبودند؛ بنابراین در مجموع خوزستان 10 سال، از دیگر استانهای کشور عقب افتاد.

موسوی با اشاره به 8 سال دولت سازندگی و عدم خدمات دهی به خوزستان اظهارداشت: در دولت سازندگی زیر ساخت های دیگر استانهای کشور پیشرفت کرد اما در خوزستان نه تنها زیر ساختی صورت نگرفت، بلکه مردم از دولت درخواست ترمیم و بازسازی شهر های خود را داشتند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت 2 سال از دولت اصلاحات شاهد توسعه زیرساخت ها در استان بودیم؛ زیر ساخت هایی که 20 سال خوزستان را از دیگر استانهای کشور عقب انداخته بود.

صدای نمایندگان خوزستان در مجلس کمتر شنیده می شود

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون از کمرنگ شدن حضور نمایندگان خوزستان در مباحث مجلس انتقاد کرد و گفت: تا اندازه ای که توانستهام در مباحث مجلس وارد شده و به عنوان موافق یا مخالف صحبت کرده ام اما صدای دیگر نمایندگان در مجلس کمتر شنیده می شود.

وی افزود: در این مدت یک سال مانند یک نمایندهای که 5 دوره در مجلس حضور داشته است در مباحث و مسائل مختلف فعالیت کردم و توانایی خود را برای خدمت به مردم اهواز و خوزستان به کار خواهم گرفت./9462/پ202/غ

ارسال نظرات