۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۷۰۰۳۶
در پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد؛

دانشنامه انقلاب اسلامی با 50 مطلب به روز شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد قیام پانزدهم خرداد 42، دانشنامه انقلاب اسلامی با 50 مطلب جدید در فضای مجازی به روز رسانی شد.
قيام 15 خرداد
به گزارش خبرگزاری رسا، هادی دهقان، مدیر اجرایی پایگاه حوزه نت گفت: با به‌ روز رسانی دانشنامه انقلاب اسلامی، این دانشنامه به دو هزار و 847 مطلب شامل گزیده کتاب، چکیده پایان‌نامه، پرسش و پاسخ، گزیده مجلات و مقالات برگزیده ارتقا پیدا کرده است.
وی ادامه داد: این دانشنامه مناسبتی حاوی مطالبی تاریخی و خاطراتی از دوران طاغوت و رژیم ستم‌شاهی و مبارزه ملت ایران در قالب 29 موضوع از هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
وی اضافه کرد: نظام سیاسی اسلام، حکومت در اسلام، پیشینه انقلابی مردم ایران، علل و وقوع انقلاب، دستاوردهای انقلاب، گروه‌ها و جریان‌ها در انقلاب اسلامی، ساختار سیاسی ج.ا.ا، انقلاب اسلامی و نسل سوم و سیاست خارجی انقلاب از جمله نمایه‌های اصلی این درختواره محسوب می‌شوند.
دهقان با اشاره به دیگر موضوعات این دانشنامه، ابراز داشت: فلسفه سیاسی، علل و عوامل، ویژگی‌ها، اهداف، مراحل تاریخی، عملکرد دوران پس از پیروزی، آسیب‌شناسی، اسناد و خاطرات و یاران انقلاب از جمله این موضوعات است.
وی خاطرنشان کرد: کاربران با مراجعه به این دانشنامه می‌توانند از مطالب ارزشمند دیگری همچون گروه‌های سازمان یافته، مشروعیت نظام اسلامی، ولایت فقیه، عدالت اجتماعی، آزادی، نفی سلطه و استبداد، معنویت و دینداری، از مرجعیت تا تبعید، دوران اختناق و ایران در انقلاب بهره‌مند شوند.
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/99 از محتوای دانشنامه مناسبتی انقلاب اسلامی استفاده کنند. /907/د102/پ
ارسال نظرات