۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۱۷۰۱۱۵
استاد حوزه علمیه قم:

15 خرداد تجلی اقتدار مرجعیت در ایران بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، 15 خرداد را تجلی اقتدار مرجعیت و روحانیت دانست و گفت: این روز مهم آغاز حرکت انقلابی حضرت امام خمینی (ره) ضد رژیم دست نشانده پهلوی و قدرت های بزرگ زمان بود.
قيام 15 خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید رجبعلی محمدی متکازینی، استاد حوزه علمیه قم دوشنبه شب در یادواره ی تن از شهدای مسجد ابوالفضل(ع) بهشهر افزود: 15 خرداد، عاشورای شهدای ما است که پایان پذیر نیست و برای همیشه تاریخ ماندگار و جاودانه است.

 

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم 15 خرداد در کشور، گفت: امام راحل فرمودند: «من 15 خرداد  را برای همیبشه عزای عمومی اعلام می دارم» و در این رابطه کسانی که می خواهند تعطیلات کشور را حذف کنند باید مراقب باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی، ادامه داد: نباید به این نکات مهم و کلیدی در جامعه کم توجهی شود چرا که 12 فروردین و 15 خرداد از جمله روزهای مهم تاریخ ایران اسلامی هستند که برای همیشه باید ماندگار بمانند و به بهانه هایی نباید این تعطیلات حذف شود.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که این انقلاب به برکت خون شهدای انقلاب و نظام ما به این جایگاه رفیع در جهان رسیده است خاطر نشان کرد: شهدای ما با اقتداء به امام و رهبری به جبهه رفتند و چون با اجازه فقیه جامع الشرایط بوده این چنین ماندگار شده اند و عنوان شهید را با خود به همراه دارند.

 

حجت الاسلام محمدی متکازینی، گفت: باید وصیت نامه های شهدا چراغ راه ما در همه شرایط باشد و بدانیم که در مصیت نامه شهدای خبری ازاقتصاد و مال و منال دنیوی نیست بلکه هر چه است امام، نماز، حجاب، عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و این مسائل است.

 

وی افزود:  شهدا با چنین ایده هایی به میدان جنگ رفتند و اکنون الگوی ما شده اند و ما با دارا بودن چنین شهدایی، بیداری اسلامی را در جهان طنین انداز کرده ایم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شهدای ما به فرمان رهبر و امام خود لبیک گفتند و باید بدانیم که همواره جنگ و میدان نبرد نیست و  آنان فرمانروای مطلق هستند.

 

حجت الاسلام محمدی متکازینی، خاطر نشان کرد: شهدا را باید بعد از شهادت دید و سنجید نه اینکه قبل از شهادت در کدام منطقه بوده اند و با چه کسی بودند و چه کردند، آنان در خط مقدم متحول شدند، تحولی که نصیب هر کسی نمی شود و همین که از جانب خداوند  به مقام شهادت رسیدند برگزیده خداوند بودند.

 

وی افزود:  خداوند برای شهدا، نعمت همیشگی فراهم کرده است و هر سال که می گذرد مراسم شهدای ما با شکوه تر از قبل برگزار می شود و با گذشت زمان زنده تر می شوند./950/پ202/ش

ارسال نظرات