۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۷۰۱۶۷

مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بیست و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در اهواز برگزار شد.
مراسم ارتحال امام خميني در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم بیست و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) صبح امروز با حضور آیات سید محمدعلی موسوی جزایری و سید علی شفیعی، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان و دیگر شخصیت های استانی، لشگری و شهری در حسینیه اعظم اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش در بخش نخست این مراسم حجت الاسلام سعید جعفری، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به اهمیت واقعه 15 خرداد، به تبین ویژگی های این حماسه بزرگ اشاره و تصریح کرد: قیام 15 خرداد تنها واقعه ای بود که حضرت امام خمینی(ره) آن را با واقعه بزرگ عاشوار مقایسه کردند.

رییس ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره قیام بزرگ 15 خرداد، اظهار داشت: قیام مردمی 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران و سرآغاز نابودی رژیم شاهنشاهی بود.

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان و مدیرحوزه علمیه المهدی(عج)، در سخنانی با اشاره به عظمت و بزرگی حرکت انقلابی حضرت امام خمینی(ره)، ابراز داشت: امام راحل با اندیشه ها و نظریه های الهی خود دنیای اسلام را متحول و روحی تازه در اسلام ناب محمدی(ص) دمید.

مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) مسجد سلیمان با تأکید بر این که قدرت های زورگو در برابر حضرت امام خمینی(ره) خوار و ذلیل بودند، خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر آموزه های الهی و اسلامی و پشتوانه مردمی حکومت های بزرگ و قدرتمند مانند آمریکا و شوروی سابق را در برابر دیدگان جهان خوار و تحقیر کرد.

گفتنی است، نوحه سرایی از سوی مداح اهل بیت، حسن مارصفری و شعرخوانی از سوی شاعر انقلابی، ابراهیم سنایی از دیگر برنامه های بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در اهواز بود./9461/پ203/غ

ارسال نظرات