۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۸۷۱
امام جمعه آمل:

ماه شعبان زمینه‎ساز ترویج نیکی‎ها در انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل گفت: ماه شعبان فرصتی مناسب برای بهره گیری بیشتر از نعمت های مادی و معنوی خداوند است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرا رسیدن ماه شعبان، گفت: این ماه خداوند یکی از ماه های بزرگی است که انسان می تواند با توبه و بندگی خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کند، انسان باید در تلاش باشد تا ماه شعبان زمینه ساز ترویج نیکی ها و فضیلت ها در او باشد.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ماه شعبان ماه مبارکی است که میلاد پنج امام و معصوم در آن است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا در این ماه با توسل به اهل بیت رضایت آنان را کسب کرده و به سعادت دست یابد.


امام جمعه آمل ادامه داد: اگر رضایت اهل بیت نباشد و همه دنیا از ما تعریف و تمجید کنند فایده ای نداشته و بی ارزش است.


استاد حوزه علمیه آمل گفت: ماه شعبان فرصتی مناسب برای بهره گیری بیشتر از نعمت های مادی و معنوی خداوند است.


وی با بیان این که انسان باید از زمان های ارزنده ای چون ماه شعبان به بهترین نحو ممکن استفاده کند، گفت: انسان باید در تلاش باشد از فرصت های ارزنده ای که در زندگی برای او پیش می آید به درستی استفاده کند.


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که همه هستی در حرکت و تکاپو و آسمان و زمین در حرکت است، بیان داشت: همه هدفمند به راه خود، ادامه می دهند و در حرکت به منزل و مقصد خود با شور و شعور طی طریق می کنند.

 

امام جمعه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که انسان باید از گناهان دوری کرده و به دنبال اعمال نیکو و شایسته باشد، ادامه داد: انسان باید به اعمال خود توجه داشته و خود را هر لحظه در محضر خداوند منان ببیند.


وی با بیان  این که حق محوری از امور ارزنده ای است که باید مورد اهتمام همگان باشد، گفت: راه رسیدن به همه مکارم، اخلاق و تقوا است که می تواند به عنوان دژ مستحکمی در زندگی انسان عمل کند./950/ت302/ب

ارسال نظرات