۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۷۱۲۸۴
کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان:

حوزه علمیه نیازمند مبلغان متخصص در عرصه نقد فرق و مذاهب است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان گفت: کمبود مبلغان متخصص و کارآمد در عرصه نقد فرق و مذاهب از مشکلات حوزه علمیه بوده که باید برطرف شود.
حجت الاسلام محمد آل مبارک، معاون آموزش هاي کاربردي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در خوزستان

حجت الاسلام محمدآل مبارک، کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره های نقد فرقه های انحرافی ویژه مبلغان اظهار داشت: دشمنان اسلام و مذهب تشیع از راه ترویج و گسترش فرقه ها و ادیان انحرافی زمینه تردید در اعتقادات اقشار مردم نسبت به مذهب تشیع را به وجود می آورند و از مشکلات اصلی موجود در حوزه های علمیه کمبود مبلغان متخصص و کارآمد در عرصه های گوناگون به ویژه نقد فرق است.

کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان با بیان این که مقابله با تهاجم پنهان دشمن نیاز به مبارزه علمی و جهادی دارد، تصریح کرد: برگزاری دوره های گوناگون سبب مصون شدن و تبیین راهکارهای دشمن به ویژه برای نسل جوان می شود.

وی در ادامه به هدف برگزاری این دوره ها اشاره کرد و گفت: این دوره ها با هدف ارتقا آگاهی طلاب و فضلا حوزه های علمیه در زمینه های مهم پاسخگویی به شبهات روز فرق برگزار می شود.

حجت الاسلام آل مبارک با اشاره به دوره های برگزار شده در ماه های گذشته خاطرنشان کرد: چهار دوره آشنایی و نقد وهابیت با حضور طلاب طرح هجرت در شهرستان های اهواز، شوش، شوشتر و خرمشهر و یک دوره آشنایی و نقد زرتشت و بهائیت در شهرستان باغملک با حضور طلاب طرح هجرت این شهرستان برگزار شد که می تواند یاری دهنده علمی این طلاب در امر تبلیغ باشد.

وی سخنان خود را به موضوع های مورد بررسی در این دوره ها اختصاص داد و افزود: نقدهایی کلی نسبت به شخصیت ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب و چگونگی طرح و بهره برداری از آن ها، فتاوای وهابیت، محورهای کلی در مورد اهل سنت برای طرح در ماه مبارک رمضان از مطالبی بود که در دوره های آشنایی و نقد فرقه وهابیت مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

حجت الاسلام آل مبارک علل گرایش به سوی انحرافات به زرتشت، بهائیت و چگونگی مقابله با آن ها، طرح و پاسخگویی به شبهات دشمن که برای جذب و تضعیف اسلام و تشیع در اندیشه جوانان به کار می گیرند را از دیگر موضوعات این دوره ها عنوان کرد./9458/ت302/غ

ارسال نظرات