۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۷۱۶۶۰
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

برخورد قانونی با کسانی که پیش از اعلام نتایج گمانه‌زنی کنند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در خصوص عواقب قانونی اعلام گمانه زنی ها از سوی افراد در خصوص نتایج انتخابات هشدار داد و گفت: طبق قانون با کسانی که گمانه زنی پیش از موعد نسبت به نتیجه انتخابات داشته باشند برخورد می‌شود.
کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در خصوص عواقب قانونی اعلام گمانه زنی ها از سوی افراد در خصوص نتایج انتخابات هشدار داد و اظهار داشت: از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری خواهش می‌کنیم از گمانه زنی نسبت به نتایج آرا خودداری کنند تا نتایج به صورت قانونی از سوی وزارت کشور اعلام شود.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان این‌که نامزدها مطمئن باشند اگر گزارش تخلفی به شورای نگهبان ارجاع شود، بر طبق قانون به آن رسیدگی می‌کنیم، اعلام کرد: طبق قانون با کسانی که گمانه زنی پیش از موعد نسبت به نتیجه انتخابات داشته باشند برخورد می‌شود.
کدخدایی با بیان این‌که به طور متوسط 3 تا 5 ناظر پای هر صندوق حضور دارند، گفت: از ناظرین محترم شورای نگهبان می‌خواهیم به دلیل تفکیک از سایر مسئولین و مقامات اجرایی، کارت شناسایی خود را در صندوق‌های مربوط به رویت مردم برسانند.
وی در پایان بر حضور ناظرین در همه مراحل اخذ رأی، شمارش آرا و اعلام آرا تأکید کرد و ابراز داشت: ناظرین شورای نگهبان تا پایان ساعت اخذ رأی و پایان شمارش و نیز اعلام آرا در صندوق‌های اخذ رأی حضور خواهند داشت، همچنین صورت جلسه صندوق‌ها باید به تایید ناظرین شورای نگهبان برسد./9590/پ202/ع
ارسال نظرات