۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۷۱۶۷۵
حماسه حضور (39)؛

حضور مراجع تقلید و علما در انتخابات/ تقدیر از حماسه آفرینی مردم

خبرگزاری رسا ـ مراجع تقلید و علما همراه و همگام با مردم شریف ایران اسلامی صبح امروز در انتخابات حضور پیدا کرده و رأی خود را به صندوق انداختند و از حماسه آفرینی مردم و ابراز وفاداری آنان به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و ارزش ها تجلیل کردند.
انتخابات انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مراجع معظم تقلید امروز صبح  همراه با مردم شریف و غیور ایران اسلامی در صحنه پرشور انتخابات حضور پیدا کرده و رأی خود را به صندوق انداختند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی پس از انداختن رأی در جمع خبرنگاران استقبال مردم از این انتخابات را بی نظیر توصیف کرد و گفت: با توجه به این سلیقه ها و کاندیداهایی متفاوتی که اعلام کاندیداتوری کرده اند هیچ عذری برای کسی برای عدم شرکت در انتخابات نمی ماند.
وی تصریح کرد: به عنوان یک وظیفه انسانی و ملی حتی شرکت در انتخابات را یک عبادت می دانم و به برادران و خواهران توصیه می کنم که نظم کامل را رعایت کرده و جلوی تشتت آرا را تا آنجا که می توانند بگیرند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین به کسانی که پیروز انتخابات نمی شوند توصیه کرد با فرد پیروز همکاری و همراهی کرده و نیز کسی که پیروز می شود به همراه آنها که پیروز نشدند دست به دست هم دهند و مشکلات کشور را حل کنند.
وی تأکید کرد: بدون استثنا مملکت برای همه است و سلیقه های مختلف اعلام کاندیداتوری کرده اند؛ عدم شرکت در انتخابات بی اعتنایی به کشور است و مردم شرکت در انتخابات را یک عبادت بدانند و دعا می کنم که آینده خوبی در پیش روی ملت ایران باشد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی بعد از انداختن رای خود به صندوق دقایقی کوتاه در جمع خبرنگاران  با بیان این که امروز روز وحدت و انسجام است گفت: امروز نشان دادن قدرت و عظمت نظام اسلامی است.
وی با اشاره به این که مردم امروز به خواسته رهبری و خون شهدا لبیک گفتند، ابراز داشت: حضور مردم دشمنان را مایوس می کند؛ دشمنانی که برای تضعیف نظام اسلامی نقشه کشیده بودند و یقینا حضور مردم نقشه های آنان را نقش بر آب خواهد کرد و مردم ما امروز این مساله را نشان خواهند داد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی بر ضرورت انتخاب اصلح تاکید کرد و گفت: تقوا، تدین، ولایت مداری در سطح بالا، توجه به مشکلات مردم، مدیریت، شجاع و توانمند بودن در مبارزه با دشمنان از ویژگی های رییس جمهور اصلح است.
وی در پایان گفت: امیدواریم همه با شور و نشاط ، عزت و اقتدار نظام اسلامی را همچون 22 بهمن نشان دهند.
حضرت آیت‌الله سبحانی نیز پس از انداختن رای خود به صندوق شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی و دینی دانست و تصریح کرد: نظام ما اسلامی است و حفظ آن از واجبات است و از مقدمات حفظ نظام شرکت در انتخابات است.
وی افزود: همانطور که حضرت امام فرمودند میزان رای ملت است فردی را انتخاب کنند که مشکلات را برطرف کند؛ این حرف به این معنا نیست که دیگران تلاش نکرده اند همه دولت های قبلی خدمت کرده اند اما مشکلات بسیار است فردی باشد که پاسخگوی مشکلات باشد.
وی ابراز داشت: شرکت مردم در انتخابات نشانه رشد فکری آنان است که می خواستند حافظ و پیرو نظام اسلامی باشند.
وی تصریح کرد: نظام ما اسلامی و مکتبی است برخلاف نظام های دیگر، حفظ نظام دینی یک وظیفه ملی، فردی و الهی است.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بعد از انداختن رای خود به صندوق دقایقی کوتاه در جمع خبرنگاران سخن گفت و حضور در انتخابات را تکلیف شرعی و ملی عنوان کرد و گفت: وظیفه خود می دانم که از حضور گسترده مردم در انتخابات تشکر کنم.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شرکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه رشد فهم، درک و نجابت آنان توصیف و تصریح کرد: همه وظیفه داریم از حضور مردم در پای صندوق های رای تشکر کنیم.
وی تأکید کرد: ملت متعهد ایران در همه مراحل وفاداری ، محبت و نجابت خود را به رهبری، مراجع تقلید نشان دادند و ما باید برای تشکر از این همه خوبی عاجز هستیم.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این که خداوند در قرآن وعده داده است هر کسی خدا را در نظر بگیرد و در راه خدا استقامت کند ترس نداشته باشد انتخابات را دارای دو بعد بیرون مرزی و داخلی خواند و گفت: بعد بیرون مرزی اصل شرکت در انتخابات است که امید دشمن را به یاس تبدیل می کند.
حضرت آیت‌الله مظاهری پس از انداختن آرای خود به صندوق، در سخنان کوتاهی انتخابات را وسیله‌ای برای تعیین سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از آن جهت که موجب تعیین سرنوشت نظام و مردم است، یک وظیفه است و همه باید در انتخابات شرکت کنند.
 وی شرکت در انتخابات شوراها را هم مهم و اساسی ارزیابی کرد و تصریح کرد: انتخابات شوراها هم خیلی مهم است؛ زیرا اگر افراد صالح و شایسته عضو شورا شوند، می‌توانند مفید واقع شوند.
حضرت آیت‌الله مظاهری در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم که هم انتخابات شوراها موجب برکت برای کشور و مردم باشد و هم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، شخصی که مورد رضایت امام زمان«ارواحنافداه» باشد، انتخاب شود و بتواند به اسلام و نظام اسلامی خدمت کند و برای ملّت و مردم عزیز مفید باشد.
 این مرجع تقلید بعد از انداختن رای خود به صندوق، با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: اهمیت انتخابات از اول انقلاب معین بوده است.
وی ادامه داد: این کار جزو وظایف ملی و مملکتی است و امیدواریم خدا به کسانی که با اعتماد مردم انتخاب می‌شوند توفیق دهد.
حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی اضافه کرد: خداوند توفیق دهد این عمل انجام شده با برکت باشد.
آیت‌الله مصباح یزدی بعد از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تشکر از دست اندرکاران حماسه سیاسی گفت: از خداوند درخواست می‌کنیم این پدیده پرمیمنت را پیروزی دیگری برای ملت ایران در برابر استکبار قرار دهد.
وی ادامه داد: امیدواریم مردم ما از این امتحان بزرگ سربلند و با اقتدار بیرون بیایند و خدا به این حضور برکت دهد و کسانی مشغول به کار شوند که موجب رضایت قلب امام زمان و نایب شایسته ایشان باشند.
آیت‌الله مصباح افزود: شرکت پرشور در انتخابات وظیفه دینی، ملی و انسانی است و مردم با این حضور نقش خود را در تقویت این نظام مقدس الهی ایفا کنند.
آیت‌الله احمد جنتی پس از انداختن رأی خود به صندوق، گفت: مردم باید قدر نعمت آزادی را که خدا به آن‌ها داده است، بدانند و بدانند خداوند به برکت انقلاب، امام(ره) و رهبری منتی بر سرشان گذاشته ‌است که می‌توانند آزادانه رأی دهند و در همه انتخابات‌ها شرکت کنند.
دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که مردم وظیفه خودشان بدانند در اولین فرصت رأی خود را به صندوق ها بیندازند، اظهار داشت: رای مردم دشمن را می‌شکند و انگشت مردم که با آن رای می دهند و اثر آن را برای رای دادن در برگه ها ثبت می کنند در چشم آمریکا و اسرائیل فرو می رود.
وی با بیان این‌که مردم و نامزدها اجر کارشان را از خدا بخواهند، تصریح کرد: کار ناظران شورای نگهبان مشخص است، باید نظارت دقیق داشته باشند تا آرای مردم سالم به صندوق ها ریخته شده و سالم بیرون بیاید و ناظران باید تا لحظه شمارش آرا در حوزه انتخباتی حضور داشته باشند و با کمال رشادت اعلام کنند که انتخابات سالم برگزار شد.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر این‌که سلامت رأی مردم را تضمین می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد: مردم با حضور پرشور در انتخابات حماسه سیاسی رقم خواهند زد و ما مشکلات زیادی را داریم که باید به فکر حل آن‌ها باشیم و منتخب مردم باید آن‌ها را پیگیری کند.
آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی بعد از انداختن رای خود به صندوق، حضور مردم در انتخابات را دارای ثمرات بسیار دانست.
 نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری گفت: بحمدلله مردم به ندای رهبر معظم انقلاب در خلق حماسه سیاسی لبیک گفته و حضوری پرشور خواهند داشت.
وی همچنین برای سربلندی و عزت نظام اسلامی دعا کرد و گفت: کاندیداها در روزهای گذشته قانون مداری خود را ثابت کرده اند؛ این قانونمداری مردم و مسؤولان در جهان کم نظیر و شاید بی نظیر است.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کاندیداها آنچه رای ملت است را خواهند پذیرفت و خداوند به کاندیداهای برگزیده توفیق دهد که خدمات دولت ها و شوراهای گذشته را ادامه دهند.
وی خاطر نشان کرد: همه کاندیداها چه آنان که پیروز می شوند و چه آنان که نمی شوند وظیفه خود را برای خلق حماسه بزرگ سیاسی ادا کردند و این چنین دروغ رسانه های استکباری را برملا ساختند.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی از تلاش‌ها و خدمات همه مسؤولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات تشکر کرد و گفت: امیدواریم همه وظیفه خود را در خلق حماسه سیاسی به خوبی انجام داده و رییس جمهور آینده مشکلات را در چارچوب قانون حل کند.
آیت‌الله یزدی بعد از انداختن رأی خود به صندوق، بر ضرورت حضور حماسی مردم در انتخابات تاکید کرد.
وی با تبریک به مسوولان به مناسبت برگزاری این انتخابات پرشور گفت: این انتخابات یک انتخابات نمونه نسبت به انتخابات گذشته و پس از پیروزی انقلاب است و یک امتیازات خاصی نسبت به انتخابات قبلی دارد.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: احساس می‌کنم همه کسانی که واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند حتما در انتخابات شرکت خواهند کرد چرا که شرایط به گونه ای فراهم است که هر کس با هر سلیقه ای می تواند در این انتخابات شرکت و به فرد مورد نظر خود رای دهد.
آیت‌الله یزدی تصریح کرد: برای هیچ کس هیچ معذوریتی وجود ندارد که از شرکت در انتخابات خودداری کند و همه شرکت خواهند کرد و با حضور خود پای صندوق های رای علاقه مندی خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: در راس نظام یک ولی فقیه جامع الشرایط و ولی فقیه ممتاز وجود دارد و با بقیه خصوصیاتی که در سیستم این حکومت تنظیم شده است رای مردم به پایبندی و باقی ماندن این نظام است.
تجلیل آیت الله صافی گلپایگانی از بصیرت و وفاداری مردم به ارزش ها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، لحظاتی پیش رای خود را به صندوق سیار ویژه مراجع تقلید و علما انداخت.
 
این مرجع تقلید بعد از انداختن رای خود به صندوق از دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات قدردانی کرد.
 
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی همچنین از زمان شناسی و بصیرت مثالزدنی ملت و حضور همه جانبه آنان در صحنه دفاع از ارزش ها و انقلاب تجلیل کرد.
پیام آیت الله جوادی آملی به نامزدهایی که رای نمی آورند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی از مراجع تقلید، لحظاتی پیش در حرم کریمه اهل بیت(ع) رای خود را به صندوق سیار شماره 472 انداخت.
حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی گفت: حضور مردم بزرگوار ایران اسلامی سلام عرض می کنم، ما پیرو قرآن کریم و خاندان عصمت و طهارت هستیم که برای ما پیام سیاست و شریعت دارند.
وی افزود: در پیام شریعت گفته اند الصلاه عمود الدین، عمود دین یعنی ستون دین و در پیام سیاست فرموده اند انما عماد الدین، عماد الدین یعنی این که بفهمیم مردم ستون دین هستند.
حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: حق مردم است آن کسی که رییس جمهور شود خدمتگزار مردم باشد و این ستون را حفظ کند.
این مرجع تقلید گفت: کسی که این مسؤولیت را می پذیرد باید این ستون را هم بپذیرد و هم حقوق مسلم مردم را رعایت کند.
وی در پاسخ به این سؤال که پیام شما به افرادی که از صندوق نامشان در نمی آید چیست، گفت: همه باید این نظام را در کمال دیانت حفظ کنند و به آن پایبند باشند و به صاحب اصلی آن برسانند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که رای دادن بیعت با رهبری و شهدا است تصریح کرد: ملت رشد یافته ایران به صورت هوشمندانه با حضور خود در پای صندوق های رای تمام جهان را بهت زده خواهند کرد.
وی توصیه کرد: هواداران کاندیداها صبر وبردباری داشته باشند تا مسئولان کشور چیزی را اعلام نکرده اند حرکتی صورت نگیرد.
مدیر حوزه های علمیه افزود: مسؤولان امانتدار آرای ملت هستند و اگر غیر از این باشد کشور پیش نمی رود.
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: هر انتخاباتی بیانگر میزان رضایت ملت ایران است و ملت ایران در برابر هر حرکت ارزشمند پاسخ محکم و کوبنده خواهند داد و امروز با حضور خود معادلات جهانی دشمن را از بین می برند.
آیت‌الله ملکوتی بعد از انداختن رای خود به صندوق در گفت وگو با خبرنگاران، از مردم خواست حضوری دشمن شکن و پرشور در انتخابات داشته باشند.
وی گفت: انتخابات مانند سایر واجبات است و همه باید در آن شرکت کنند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که چشم جهانیان به انتخابات ایران دوخته شده است ابراز داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان می دهد که مردم خواستار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی در پایان گفت: از خداوند سرافرازی ملت ایران را می خواهیم و حرکت در راه مستقیم امام خمینی(ره) را خواستاریم.
حضور نمایندگان ولی فقیه، علمای بلاد ونمایندگان مجلس خبرگان رهبری در پای صندوق‌های رأی
نمایندگان ولی فقیه، علمای بلاد، شخصیت‌های برجسته حوزوی و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری همگام با دیگر اقشار مردم در انتخابات حاضر شده و رأی خود را به صندوق انداختند و بصیرت، زمان‌شناسی، و موقعیت‌شناسی مردم ایران را در خلق حماسه‌ای بزرگ ستودند./907/پ202/ج
ارسال نظرات