۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۵۴۱
با حضور کارشناسان حوزوی؛

سلسله نشست‌های مهدویت در مسجد محدثین بابل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس مسجد محدثین بابل از برگزاری سلسله نشست های مهدویت از امروز تا هفتم تیر در مسجد محدثین بابل خبر داد.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام عسگر نصیرایی، تولیت مسجد محدثین بابل امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان مهم ترین برنامه های این مسجد را در این ایام اعلام کرد.

 

وی حضرت مهدی(عج) را مصلح جهانی دانست و گفت: ظهور امام زمان(عج) موجب تحقق عدالت حقیقی در جهان خواهد شد.

 

تولیت مسجد محدثین بابل در ادامه سخنان خود گسترش فرهنگ مهدویت را موجب بالندگی جامعه دانست و گفت: ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است که باید از سوی متولیان این عرصه بیشتر تبیین و تقویت شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای خدشه دار کردن فرهنگ مهدویت به کار گرفتند، ادامه داد: نهادینه سازی اندیشه اصیل مهدویت تعالی بخش خواهد بود.

 

وی شناخت معانی انتظار و مهدویت می‌‌تواند بهترین راهکار برای ترویج این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت در این خصوص سبب بروز مشکلات و آسیب های بسیاری خواهد شد.

 

حجت الاسلام نصیرایی با بیان این که وظیفه اصلی منتظران انتظار فرج، تلاش جهت برپایی حکومت عدل جهانی تحت رهبری امام زمان (عج) است، افزود: در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن و اهداف آن باشد.

 

وی انتظار را مایه نشاط جامعه دینی دانست و با بیان این که باید جامعه را با مؤلفه های انتظار آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است که باید در جهت تبیین آن برای جامعه تلاش شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی در بخش پایانی سخنان خود به برنامه های مسجد محدثین در ایام پیش روی اشاره کرد و گفت: در دهه فرخنده مهدویت مجلس باشکوهی با سخنرانی حجت‌الاسلام سعدی، رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) از تهران، استاد سید زهیر مسیلینی استاد و مدیر گروه فلسفه حوزه علمیه جامعة‌المصطفی(ص) از کشور تونس، حجت الاسلام نجم‌الدین طبسی محقق، پژوهشگر و نویسنده از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری معاونت آموزشی تبلیغ و ارتباطات بنیاد مهدویت کشور، حجت‌الاسلام استاد مهدی احدی محقق و استاد حوزه و دانشگاه از قم و حجت‌الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل با حضور ذاکرین سیدمجتبی حبیبی، رضا بذری، عباس طهماسب پور، علی رحمانی، محمود بذری و محسن آقاجانی به همراه نمایشگاه خانه خورشید در دهه مهدویت و جشن عمامه گذاری در شب میلاد امام زمان(عج) از 29 خرداد تا هفتم تیرماه هر شب همراه با نماز مغرب و عشا در بابل، خیابان نواب مسجد مقدس محدثین بابل برگزار می‌شود./950/پ202/س

ارسال نظرات