۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۷۲۵۸۲
در گفت‌وگو با رسا تشریح شد؛

برنامه های دفتر تبلیغات استان تهران برای اعزام مبلغ در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اعزام مبلغین دفتر تبلیغات استان تهران گفت: پیش بینی ما این است که در سال92 بیش از 300 نفر از طلاب تهرانی را به مناطق تبلیغی و با محوریت شهر تهران اعزام کنیم.
اعزام مبلغ

حسن واعظی، مسؤول اعزام مبلغین دفتر تبلیغات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، اصل اعزام دفتر تبلغات را برای ماه مبارک رمضان دانست و گفت: پیش بینی ما این است که در سال92 بیش از 300 نفر از طلاب تهرانی را به مناطق تبلیغی و با محوریت شهر تهران اعزام کنیم.

وی با اشاره به این‌که ثبت نام شروع شده است گفت: شرایط و مدارک طلابی که برای اعزام مراجعه می‌کنند، اتمام پایه شش یعنی سطح یک، معمم بودن، کپی شناسنامه و کارت ملی، عکس، برگه اشتغال به تحصیل و برگه تاییدیه اخلاقی از محل تحصیل است.

مسؤول اعزام مبلغین دفتر تبلیغات استان تهران با اشاره به درخواست زیاد برای اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان ابراز داشت:حتی نهاد‌هایی که در طول سال نماز ندارند در ماه مبارک درخواست می‌کنند ولی معمولا مساجد و حسینیه‌ها و اداراتی که دفتر را می‌شناسند برای اقامه نماز و سخنرانی درخواست مبلغ می‌کنند.

واعظی بابیان این‌که معمولا از یک هفته مانده به ماه رمضان و بعضی وقت‌ها در طول ماه اعلام نیاز می‌شود اظهار داشت:روستاهای دور افتاده‌ای که روحانی ندارند و این عطش را در خود می‌بینند، برای یک شارژ روحی اعلام نیاز می‌کنند که برای آنها هم نیرو می‌فرستیم.

وی با اشاره به افزایش چشم گیر فضای معنوی مردم در ماه رمضان اظهار کرد: در این ماه حال و هوای معنوی، راز و نیاز و عبودیت بین مردم زیاد می‌شود و این به دلیل تشنگی مردم برای شنیدن معارف اهل بیت(ع)، آیات‌قرآن و روایات است که خود را برای رعایت واجبات و محرمات الهی آماده می‌کنند.

مسؤول اعزام مبلغین دفتر تبلیغات استان تهران آمدن ماه رمضان را مانند آمدن یک بهار توصیف کرد و گفت: اداره‌ها هم بعد از یک سال با آمدن این ماه نیاز خود با بیان احکام، آیات‌الهی و توصیه‌های اخلاقی را برطرف کرده و رفع عطش می‌کنند.

واعظی در پایان با بیان این‌که در سال‎های پیش 40 مبلغ داشتیم، گفت: الحمدلله سال 91 در ماه‌های رمضان و محرم حدود 140 تا 150 مبلغ را به مناطق تبلیغی اعزام کردیم و روز به روز تقاضا برای ثبت نام بیشتر می‌شود و این کار برای تمام سال است./9598/ت303/ص

ارسال نظرات