۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۷۲۸۵۸
آیت الله نمازی:

دشمن در برابر عظمت حماسه 24 خرداد به کمای سیاسی فرو رفت

خبرگزاری رسا‌ ـ استاد حوزه علمیه گفت: سران استکبارجهانی بعد از حماسه ملت قهرمان ایران در 24 خرداد امسال، به کمای سیاسی فرورفت و در برابرشکوه عظمت ملت ایران درمانده و عاجز و شوکه شده بود که چه بگوید.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی،  نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان، در مسجد حبیب ابن موسی (ع)، اظهار داشت: تصور و تحلیل دشمن پیش از حماسه 24 خرداد ملت ایران این بود که ملت ایران از انقلاب اسلامی خسته و بریده شده است و درانتخابات شرکت نخواهد کرد .

 

وی افزود: آنها نمی دانستند ملت ایران، ملت ولایت مدار و اهل ولایت علی (ع) و تربیت شده مکتب کربلا و عاشورا است و از همان لحظه تولد کام ملت مسلمان ایران را با تربت حسینی برمی دارند و چنین ملتی همیشه اهل جهاد، وفا، بصیرت، هوشمندی، دشمن شناس و مصلحت شناس است که راه خود را تعیین کرده است و اگر تمام دنیا نیز بر علیه ملت ایران شورش کنند، ملت ایران لحظه ای از راهی که انتخاب کرده است پشیمان نخواهد شد.

 

امام جمعه کاشان گفت: با وجود تبلیغات وسیع رسانه های غربی و تلاش عوامل داخلی آنها برای کم رنگ کردن انتخابات، مشارکت 72 درصدی در انتخابات 24 خرداد امسال نشانه بصیرت، هوشمندی، آگاهی و صلابت ملت قهرمان ایران بود که ثابت کرد ملت ایران با آگاهی و درایت راهی را که برگزیده است همچنان ادامه خواهد داد. 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مشارکت 72 درصدی ملت ایران در انتخابات به صورت چشمگیر و فراگیر بود که نظیر چنین مشارکتی حتی در هیچ یک از کشورهای مدعی دمکراسی مشاهده نشده است.  

 

آیت الله نمازی گفت: صندلی های ریاست و پست و مقام ها ماندنی نیست و زمان به سرعت در حال گذر است و این پست و مقام ها در هر برهه ای از زمان به دست فردی است.

 

 

 آیت الله نمازی با تبریک پیروزی حماسه 24 خرداد به ملت قهرمان ایران و حجت الاسلام حسن روحانی، که مورد اعتماد ملت ایران قرار گرفت و ملت او را بعنوان رییس قوه مجریه انتخاب کرد، گفت: دکتر روحانی دارای تجربه های ارزشمندی در 34 سال گذشته از جمله حضور چندین دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی دفاع، دبیر شورای عالی امنیت ملی و فردی آشنا به مسائل و مشکلات کشور و مسائل بین المللی و جهانی است و شخصیت ایشان به عنوان همکار من در مجلس خبرگان رهبری، فردی متواضع، متعادل که اهل افراط و تفریط نیست.

 

 

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار امیدواری کرد، رییس جمهور منتخب آینده بتواند با استفاده از کارشناسان و تمامی نیروهای متعهد و متخصص در راه ساماندهی به مشکلات کشور تلاش کند.

 

امام جمعه کاشان در ادامه آمار مشارکت 77 درصدی مردم کاشان در انتخابات 24 خرداد ماه امسال را در مقایسه با برخی از شهرستان های کشور چشمگیر دانست و با اشاره به این که این مشارکت نشانه جایگاه ویژه شهرستان کاشان در کشور است، به منتخبان شورای اسلامی شهر کاشان توصیه کرد قدر فرصت به وجود آمده در لباس خدمت به مردم را برای خدمت به مردم غنیمت شمرده و در راه برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنند.    

 

امام جمعه کاشان از اعضای منتخب شورای اسلامی شهر کاشان خواست تا از همان ابتدای شروع فعالیت 4 ساله خود در شورای اسلامی بر هریک از سال های خدمت خود دو دفترچه ضبط و ثبت اعمال و رفتار خود،  تهیه و اعمال و رفتارخود را روزانه دراین دو دفتر ضبط و ثبت نمایند تا در پایان دوره 4 ساله به حساب خود رسیدگی کنند.  

 

وی با اشاره به این که اعضای منتخب شورای اسلامی شهرکاشان در طی مدت 4 سال فعالیت های خود از مشورت و استفاده از کارشناسان خبره و دانشمند و با تجربه در تهیه نقشه و طرح تحول کاشان استفاده کنند، گفت: مردم کاشان از شورای منتخب خود انتظاردارند ضمن رسیدگی سریع به مشکلات طبقه محروم و ضعیف جامعه، شهرستان کاشان را در پایان دوره 4 ساله، به عنوان قدرت اول و کاشانی نمونه و پیشرفته درکشور مطرح نمایند.  

 

امام جمعه کاشان در ادامه با تبریک میلاد علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: 30 درصد جمعیت کشور و 52 هزار نفر از جمعیت کاشان جوان هستند که تعدادی زیادی از قشر عظیم جوان با مشکلات تحصیل، اشتغال، ازدواج، مسکن و سلامت روبه رو هستند.

 

وی با اشاره به این که اعتیاد، انحراف، فساد و مشکلات اقتصادی نسل جوان را تهدید می‌کند، گفت: تشکیل کارگروه ویژه ای برای حل مشکل جوانان با همکاری و مشارکت نهادی شهرستان کاشان همچون نیروی انتظامی، بسیج، شورای تامین، شورای شهر، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و تربیت بدنی نیاز است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سردار عارف دکتر مصطفی چمران و مهجور ماندن شخصیت ایشان گفت: شهید دکتر چمران با وجود تحصیلات 10 ساله عالیه در آمریکا هیچ گاه مجذوب ظواهر فریبنده غرب نشد و بعد از پایان تحصیلات خود به مصر رفت و با فراگیری آموزش های نظامی و پارتیزانی به لبنان عظیمت و با تشکیل حزب اسلامی اَمَل تحت هدایت امام موسی صدر جوانان حزب الهی را برای مقابله با اسرائیل غاصب آموزش داد و با پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و بعد از رشادت هایی که در کردستان و پاوه داشت عاقبت در دهلاویه به شهادت رسید.

 

امام جمعه کاشان در پایان به برخی از رویدادهای جهان اسلام همچون پیروزی های ارتش قهرمان سوریه، ارسال سلاح های پیشرفته آمریکایی برای تروریست های سوریه، صدور مجوز تأسیس دفتر طالبان بعد از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، ادامه عملیات انتحاری و تروریستی در عراق و کشتار مسلمان این کشور، حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مردم غیر نظامی پاکستان، اختلاف و دو دستگی در مصر و ادامه تظاهرات در ترکیه نیز اشاره کرد. /939/پ201/س

ارسال نظرات