۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۷۳۷۹۰
آیت الله ایمانی:

کشتار شیعیان طرح صهیونیسم است/مکتب تشیع در مواضع رهبری تبلور یافته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه کشتار شیعیان طرح صهیونیسم است، گفت: دشمنان می‌خواهند با دامن زدن به تعصب‌های کورکورانه و تحریک احساسات، جنگ مذهبی را بین مسلمانان شعله‌ور کنند.
حجت الاسلام والمسلمين ايماني

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که کشتار شیعیان در اقصی نقاط جهان کار مسلمانان نیست، اظهار داشت: اگر این افراد ادعای اسلام می کنند تنها ظاهری از اسلام دارند اما در اصل اینها صهیونیست های مسیحی هستند؛ افرادی که برای حزب سیاسی صهیونیست کار کرده و در این راستا برنامه ریزی می‌کنند، استکبار جهانی هم هزینه آنها را تأمین می کند.

 

وی نخستین هدف استکبار جهانی را ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی دانست و افزود: آنچه در کشور مصر اتفاق افتاد در پاکستان، سوریه و جاهای دیگر نیز انجام می شود؛ این کارها در راستای جنگ مذهبی است که دشمنان می خواهند آتش آن را شعله ‌ور کنند و با تحریک احساسات و تعصب های کور کورانه این مسائل را دنبال کنند.

 

امام جمعه شیراز هدف این افراد را تأمین منافع استکبار جهانی و صهیونیست ها دانست و گفت: اینها به هیچ کس دیگری عقیده ندارند و تنها امید آنها زنده کردن آتش تعصب های مذهبی است؛ در راستای این اهداف است که به شیعیان حمله می کنند تا آنها هم عکس العمل نشان دهند و در مقابل بتوانند واکنش تند تری انجام دهند.

 

آیت الله ایمانی در تحلیل مسأله مصر، ابراز داشت: مصر مشکل خاصی دارد؛ متأسفانه بعد از آن که مردم توانستند حکومت تشکیل دهند و انتخابات انجام دهند ایادی خاصی از درون که با بیرون در ارتباط هستند، حرکتی در عرصه فکر و اندیشه علیه شیعه راه اندازی کردند که سعی دارند با این کارها کشور ایران و شیعیان را به عنوان خطر جدی معرفی کنند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی رجال سیاسی خوشنام نیز در دام ‌آنها افتادند و با حضور در همایشی که علیه ایران برگزار شد، چراغ سبزی به این حرکت زشت و شنیع نشان دادند.

 

وی با بیان اینکه باید به مسأله مصر نگاهی هوشیارانه داشت، گفت: وقتی به دقت به این قضایا نگاه می کنیم دست آمریکا و اسراییل را در آنها می بینیم و باید بدانیم که همه اینها کار استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل است که برخی دست نشاندگان خود را وادار می کنند به مجالس جشن یا عزاداری شیعیان حمله کنند.

 

مکتب تشیع در مواضع رهبری تبلور یافته است

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: امروز مکتب تشیع در سخنان رهبر معظم انقلاب تبلور یافته است و ایشان نیز به صراحت اعلام کرده اند هتک مقدسات عامه مسلمانان بزرگترین جرم و گناه کبیره است؛ هیچ فرد شیعه ای به خود اجازه نمی دهد در مقابل این حکم رهبر بخواهد به مقدسات گروهای اسلامی دیگر توهین و بی ادبی کند.

 

امام جمعه شیراز ادامه داد: در هیچ کجای کشورهای اسلامی این آزادی که ایران برای طرفداران فرقه های مختلف اهل تسنن قائل است، وجود ندارد؛ در برخی استان های کشور و در مناطق مختلف سنی نشین حتی اذان طبق روال آنها گفته می شود.

 

آیت الله ایمانی با اشاره به تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ مقدسات و حرمت توهین به آنها، گفت: توهین کنندگان به مقدسات با ادامه این کارها به دنبال بهانه تراشی هستند تا اهداف و منافع استکبار جهانی را تأمین کنند./928/ت302/ی 

ارسال نظرات