۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۷۳۹۲۷

همکاری 100 مبلغ دینی در اجرای طرح نشاط معنوی مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور صد مبلغ دینی در اجرای طرح نشاط معنوی در استان خبر داد.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح نشاط معنوی در 107 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: افتتاح این طرح از این هفته در 16 شهرستان آغاز می شود.

 

وی از حضور صد مبلغ دینی در اجرای طرح نشاط معنوی استان خبر داد و افزود: حضور روحانیت در اجرای این طرح اثر گذاری آن را دو چندان می کند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که از این تعداد مبلغ فعال در این طرح 70 مبلغ بومی و سی مبلغ دیگر اعزامی از قم هستند، اظهار داشت: این مبلغان با سبد فرهنگی و ره توشه های معنوی به بقاع متبرکه اعزام تا از فرصت تعطیلات تابستان برای اجرای برنامه های فرهنگی و آموزش در بقاع متبرکه استفاده شود.

 

حجت الاسلام حیدری به نقش مبلغان دینی در ترویج اندیشه های ناب دینی در میان جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: تعامل بیشتر مبلغان با نسل جوان می تواند زمینه تعمیق باورهای دینی در آنها را فراهم کند.

 

وی نسل جوان کشورمان را تشنه معارف دینی دانست و با بیان این که حضور جوانان ایران اسلامی در برنامه های دینی نشان دهنده دلدادگی آنها به معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: معارف دینی باید به شیوه اثرگذار از سوی مبلغان به نسل جوان منتقل شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اثرگذاری فعالیت های دینی و فرهنگی مبلغان دینی نیازمند ابزار مناسب است، تصریح کرد: اگر یک مبلغ به دنبال تبلیغ اثرگذار دین است باید از ابزار نوین تبلیغ دین بهره گیرد.

 

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود وجود امامزادگان را مایه خیر و برکت و ظرفیتی عظیم دانست و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت های فرهنگی به خوبی استفاده شود.

 

وی ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه را فرصتی برای ایجاد آرامش روحی و معنوی در میان جوانان دانست و افزود: باید از این ظرفیت ارزشمند برای تعمیق و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در میان خانواده ها بهره گرفت.

 

حجت الاسلام حیدری بقاع متبرکه را مراکز اثر گذار معرفت افزایی نسبت به ارزش های الهی و اعتقادی اسلام دانست و یادآور شد: استفاده حداکثری از ظرفیت معنوی اماکن متبرکه برای همه سنین جامعه باید از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه و عموم مردم در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان این که تقویت باورهای دینی مستلزم مدیریت بقاع متبرکه با رویکرد جدید فرهنگی است، گفت: بقاع متبرکه باید با تدبیر و نوآوری در برنامه‌ریزی و با مشارکت اشخاص متدین و با رویکرد جدید فرهنگی مدیریت شود./950/پ203/ب

ارسال نظرات