۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۷۴۶۵۱
در قم برگزار شد؛

همایش سالانه ستاد همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ هفتمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با عنوان «تحول بنیادین، نیروی انسانی و تربیت اسلامی» و با هدف تبیین اهمیت تربیت در سبک زندگی اسلامی برگزار شد.
همايش سالانه ستاد همکاري هاي حوزه و آموزش و پرورش در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این همایش به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی و نیازهای آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف آموزش و منابع انسانی برنامه ‌ریزی درسی تربیتی و تبلیغ و پژوهش،‌ پیش از ظهر امروز در سالن دارالشفای حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

در این همایش که آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، اندیشمندان و صاحبنظران حوزه و آموزش و پرورش، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها و مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حضور داشتند، گزارشی از عملکرد دو مجموعه ارائه شد.

 

تعامل و همکاری با هدف دست یابی به اهداف تحولی در تعلیم و تربیت اسلامی و نیز هم افزایی دو مجموعه برای حرکت به اهداف تحولی که مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی تحول در نظام آموزش و پرورش ابلاغ فرمودند از اهداف برگزاری هفتمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش عنوان شده است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری در سخنانی برگزاری این همایش را گامی بسیار ارزشمند و بلند توصیف کرد و با بیان اینکه عشق و انگیزه دو نهاد مقدس حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را در کنار هم قرار داده است، خواستار تحقق انتظارات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و ایجاد تحول در این دو مجموعه شد.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمود‌ه‌اند حوزه اگر حرکتی از خود نشان ندهد دچار ایستایی و سرانجام فراموش می‌شود، گفت: آموزش و پرورش نیز مانند حوزه نیاز به تحول دارد اما باید دید الزامات این تحول چیست؛ باور و اعتقاد از مسائل مهمی است که باید به عنوان تحول پذیرفته شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در نهادینه شدن و ایجاد تحول فرهنگی در آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش کانون اصلی ساختن و پرورش دادن انسان و لازمه تحول در آموزش و پرورش توسعه نیروی انسانی است.

 

در بخش دیگری از این مراسم، وزیر آموزش و پرورش یکی از فصول زیبای دوران مدیریت خود را همکاری با حوزه‌های علمیه عنوان کرد و با اشاره به اینکه بیش از دوازده میلیون دانش آموز آماده پذیرش تربیت هستند، خواستار حضور جدی و مؤثر طلاب علوم دینی در مدارس ابتدایی شد.

 

وی با اشاره به مقاله‌ای که از سوی یونسکو و با مقدمه بانکی مون دبیرکل سازمان ملل متحد تدوین شده است، گفت: اگر بخواهیم در دنیا صاحب‌نام شویم و در مسائل اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از ریل آموزش و پرورش عبور کنیم.

 

حاجی بابایی با بیان اینکه امروز هر آنچه که داریم از آموزش و پرورش است، تصریح کرد: سال‌ها است که مقام معظم رهبری بر بصیرت‌افزایی تأکید می‌کنند که اگر نیروی بصیر، آگاه و تربیت شده داشته باشیم از هیچ نیرویی در دنیا هراس نخواهیم داشت.

 

گفتنی است، هفتمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با عنوان «تحول بنیادین، نیروی انسانی و تربیت اسلامی» و با هدف تبیین اهمیت تربیت در سبک زندگی اسلامی، پیش از ظهر پنجشنبه 13 تیرماه در سالن دارالشفای حوزه علمیه قم برگزار شد./920/پ202/ی

ارسال نظرات